Anonym (Hjärtis) skrev 2024-09-01 19:43:27 följande:
Vet du, nu finns det ingen tvekan. Du ska omedelbart lämna honom. Det där är inte tvångstankar i ordets kliniska bemärkelse. Har han använt våld mot dig pga att han känner sig tvingad av något inom sig ska han in i vården, ögonaböj. Och du ska ifrån honom tills han fått behandling.
Och om han skyller på inre tvång för att lura dig att han ör sjuk istället för sanningen - att han är en svinig misshandlare, då ska han inför domstol!
Hur gick det med polisanmälan?
Jag funderar på var gränsen för tvångsvård går. Kanske kan du kontakta psykiatrin, polisen eller Socialtjänsten och fråga. Och kalla det då inte tvångstankar, för det är förmodligen inte det han har. Berätta istället att han säger att han funderar på att skada och dig och att han även har gjort det. Ta hjälp av din mamma.
Polisanmälan upprättades i januari, hitintills varit på 3 förhör. Går väldigt långsamt, så känns inte jätteprioriterat. FH har dock sagt att åklagaren ser allvarligt på min/vår situation och har ordinerat målsägandebiträ
de.Vi kan bara vänta och se, min sambo är medveten om anmälan och verkar införstådd med vad det kan innebära. Gällande ocd-tankarna är dessa inget han berättat om förens nu liksom, tidigare har han förklarat att hans handlingar beror på att han mår dåligt och inte kan kontrollera sina känslor, framförallt när han blir arg. Ibland kommer han inte ens ihåg vad han sagt/gjort utan frågar mig efteråt. Måste vara fruktansvärt frustrerande och obehagligt att känna så pass mycket ångest att man ?tvingas? agera på de för att må bättre.