Inlägg från: Anonym (Que?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Que?)

Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Jag har i några dagar haft en enorm utmattning i kroppen. Det känns som mjölksyra i magen. Trött av all ansträngning. Jag svimmar nästan när jag ställer mig upp. Tungt att andas. Yr mest hela tiden. Druckit nog så det är inte vätskebrist. Svårt att få tillräckligt med luft emellanåt men inte på ett farligt sätt utan mer så jag blir yr.

• Svar på tråden Diagnosticera mig
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Que?) skrev 2024-08-30 10:51:16 följande:
    Diagnosticera mig

Eller hjälp åtminstone.

Jag har i några dagar haft en enorm utmattning i kroppen. Det känns som mjölksyra i magen. Trött av all ansträngning. Jag svimmar nästan när jag ställer mig upp. Tungt att andas. Yr mest hela tiden. Druckit nog så det är inte vätskebrist. Svårt att få tillräckligt med luft emellanåt men inte på ett farligt sätt utan mer så jag blir yr.

Jag ska tillägga att jag är kvinna 40.
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-08-30 11:20:56 följande:

Covid kanske?

Får du så dåligt med luft att du blir yr tycker jag verkligen att du ska söka vård. 

Ja, det kan det vara. Men jag har ingen förkylning, ont i halsen eller hosta. Man kanske kan ha covid ändå.
  • Anonym (Que?)
    Cathariiina skrev 2024-08-30 11:40:28 följande:

Det låter som att du är gravid, d.v.s. om du inte har några andra symptom t.ex. från luftvägarna eller tarmen. Den där enorma tröttheten och mattheten de första 10-12 veckorna, är ju ett typiskt graviditetssymptom. 

Omöjligt. Men tack för svar!
  • Anonym (Que?)
    Anonym (K) skrev 2024-08-30 13:11:22 följande:
    Vart är Sverige på väg när man vänder sig till ett allmänt forum för att bli diagnostiserad??
    Och alla som vänder sig till vården och belastar den för nåt som kanske är tillfälligt virus?

Såklart jag söker vård om det blir värre. Men som det är nu kan jag ändå jobba.
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Glass) skrev 2024-08-30 13:17:37 följande:

Använder du lugnande tabletter, eller sömntabletter? 

Nej, ingen medicin alls.
  • Anonym (Que?)
    Agda90 skrev 2024-08-30 14:34:44 följande:

Är du seriös? Du beskriver symtom som kan vara ganska allvarliga och så ska du jobba?

Om du kör bil är du livsfarlig på vägarna!! Yr och svimfärdig??

Varför är du inte rädd om dig själv?

Alla har inte bil och alla kör inte bil till jobbet.
  • Anonym (Que?)
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-30 16:27:19 följande:
    Jag vet ju ingenting om hur du egentligen känner dig, men jag gick runt en sjö 2,5 timmars promenad under en pågående hjärtinfarkt samt jobbade som vanligt. Det är möjligt att vara allvarligt sjuk och ändå kunna fungera i vardagen. 
    Oj ! Hur upptäckte du infarkten?

Det har huggit till i bröstet lite vid ansträngning och jag har svettats mer än vanligt. Börjar tänka på förklimakteriet.
  • Anonym (Que?)
    Anonym (Inget tjafs) skrev 2024-08-31 15:02:14 följande:
    Men sök vård för helvete!

En kollega vaknade en morron i februari och kände sig dålig, slutade med akut hjärtop och bypass på två stora kärl samma dag.
    Hur gammal? Var hen överviktig?

Det är lite bättre idag. 
    Så länge jag inte har tydliga tecken på något livshotande så avvaktar jag.
  • Anonym (Que?)
    Agda90 skrev 2024-09-02 11:00:41 följande:
    Men vad bra, vänta in i det sista tills det blir urakut så att du kan belasta vården super mycket så att det blir extra dyrt för oss skattebetalare. 
    Vill höra dig utveckla ditt resonemang.
    Helt otroligt att du kan få det till att jag kostar ER skattebetalare pengar när jag inte sökte vård i onödan. När det finns t.ex. överviktiga som springer hos vården för besvär de kunde slippa om de gick ner i vikt. Bara ett av alla exempel. 
    Folk som belastar vården i onödan kostar mer.
    Jag mår bättre nu, det var kanske covid eller förklimakteriekänningar. 
Svar på tråden Diagnosticera mig