Inlägg från: Anonym (Dejta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dejta)

Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

• Svar på tråden Han försvann i 8 timmar
  • Anonym (Dejta)
    Anonym (va?) skrev 2024-09-02 19:32:41 följande:

Han kanske ville se något på netflix, han kanske behövde städa, han kanske tränade, han kanske umgicks med en kompis. Det finns mycket saker man kan göra under 8 timmar utan att dejta andra. De allra flesta som arbetar är borta längre tid än så.

Såklart jag förstår om det hade varit så att han jobbat igår eller sagt att han skulle iväg på något, men enligt honom själv hade han mest tagit det lugnt. 
  • Anonym (Dejta)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-09-02 21:30:23 följande:
    Du verkar orolig. Har det hänt något mellan er som gör att du misstänker att han tar avstånd? 
    Nej det har inte hänt någonting men tycker mest det var tråkigt att han kastade bort en dag istället för att tillbringa den med mig eller iallafall åtminstone ha kontakt. 
  • Anonym (Dejta)
    Anonym (ja) skrev 2024-09-03 08:55:31 följande:
    Så allt annat han gör är bortkastat bara för att det inte är med dig? Vilken märklig självbild du har. De flesta människor har fler personer i sina liv.
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
  • Anonym (Dejta)
    Tilolo skrev 2024-09-03 20:23:08 följande:

En undran 🙂 
    Hur ofta skriver ni till varann om dagarna? 
    Kanske är han egentligen en person som behöver andrum mellan varven, då han skrev att han tagit det lugnt. 

Jag behöver också andrum mellan varven för att komma ikapp.
    För när man skriver till någon ny så kan det vara så intensivt att man liksom sätter sitt liv och även sitt jag på paus för att man går så upp i varann, för att senare inse att intensiteten kräver en.

Kanske skulle det hjälpa dig att få ordning på denna oro med att du bara frågar honom vilka hans behov är med hur ofta han känner att han vill höras. 
    Går det att höras på telefon en gång om dagen istället för att skriva fram och tillbaka? Då hinner man fundera över vad man vill säga och så växer även känslan över att man vill höras.

Dock får det ju inte hamna i det läge att du blir den som får anpassa dig, såväl som att han inte ska anpassa sig. 🙏   

Det är lite olika hur ofta vi hörs, men senaste veckan har det varit nästan varje kväll och mycket under helgerna om vi inte träffats då. Det är lite därför jag blir osäker för det är inte likt honom. Det betyder säkert ingenting men för mig som vill vidare i relationen känns det stressande. 

Vi båda är mer för meddelande även om vi pratat i telefon också. Borde jag ta upp det igen? Vill inte verka för kontrollerande mot honom, utan mer nyfiken på vad han gör. 

• Anonym (Dejta)
    Tilolo skrev 2024-09-04 11:56:18 följande:

Jag förstår!

Utan att veta mer om situationen så undrar jag lite på vilket sätt denna känsla känns som uppstår? Menar att det t,ex, kan vara en skillnad på dess intensitet och var känslan i kroppen sitter när man t,ex, känner ren oro, föraning, eller tomhetskänsla (äkta tomhet eller tomhet som inte kan distraheras). 

Förstår om det kan vara svårt att sätta ord på. 🌼

När jag t,ex, känner oro så sprider den sig i hela kroppen och jag blir rastlös. Det kan också rusa i huvudet. När det är en föraning så är det mer en stillsam känsla som bara är självklar utan vidare analys om det stämmer eller inte. 

Jag blev definitivt rastlös. Hade svårt för att göra något annat den dagen eftersom jag fick en dålig känsla kring varför han försvann. Vi har skrivit lite nu under veckan men det känns annorlunda, som att det inte finns något flow längre. Han svarar mer kortfattat, men jag kanske bör ge honom tid att ta initiativ själv om han är intresserad?
Svar på tråden Han försvann i 8 timmar