• Anonym (Dejta)

Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

• Svar på tråden Han försvann i 8 timmar
  • Anonym (r)

Jag hade inte velat dejta någon som inte var ok med att jag tog det lugnt en helgdag. Kanske sov, fixade, höll mig borta från skärmar.

• Anonym (Hannis)

Vad hemskt det måste vara att vara tvungen att vara anträffbar dygnet runt. Jag skulle känna mig jagad.

• Anonym (va?)

Han kanske ville se något på netflix, han kanske behövde städa, han kanske tränade, han kanske umgicks med en kompis. Det finns mycket saker man kan göra under 8 timmar utan att dejta andra. De allra flesta som arbetar är borta längre tid än så.

• Anonym (Dejta)
    Anonym (va?) skrev 2024-09-02 19:32:41 följande:

Han kanske ville se något på netflix, han kanske behövde städa, han kanske tränade, han kanske umgicks med en kompis. Det finns mycket saker man kan göra under 8 timmar utan att dejta andra. De allra flesta som arbetar är borta längre tid än så.

Såklart jag förstår om det hade varit så att han jobbat igår eller sagt att han skulle iväg på något, men enligt honom själv hade han mest tagit det lugnt. 
  • Grodbollen88

Absolut. Ibland behöver man bara vara och vila från det uppkopplade livet. Så jag hade kunnat "ta det lugnt" i 8 timmar utan att vara anträffbar.

• Anonym (M)

Men alltså, ibland vill man väl bara vara för sig själv, är väl inget konstigt med det. Jag skulle aldrig orka med någon som kräver konstant uppmärksamhet. Det är ju en sak om det är viktiga saker, men för lite småprat nej. Men så är jag sån så jag har behovet att få vara ifred då och då, så jag laddar batterierna.

• Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-02 21:23:17 följande:
    Såklart jag förstår om det hade varit så att han jobbat igår eller sagt att han skulle iväg på något, men enligt honom själv hade han mest tagit det lugnt. 
    Du verkar orolig. Har det hänt något mellan er som gör att du misstänker att han tar avstånd? 
  • Anonym (va?)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-02 21:23:17 följande:

Fast städa, kolla på Netflix, spela datorspel ( om han gör sånt) är ju inte att åka iväg på något. Ibland blir man nog trött på att göra något överdrivet mycket och vill varva ner eller göra något annat ett tag. 

Om han beter sig underligt eller undvikande så är det kanske dags att oroa sig. Men du varken kan eller orkar kontrollera att han inte ljuger för dig. Låt tiden gå så märker du säkert.

• Anonym (Dejta)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-09-02 21:30:23 följande:
    Du verkar orolig. Har det hänt något mellan er som gör att du misstänker att han tar avstånd? 
    Nej det har inte hänt någonting men tycker mest det var tråkigt att han kastade bort en dag istället för att tillbringa den med mig eller iallafall åtminstone ha kontakt. 
Svar på tråden Han försvann i 8 timmar