Det är tyvärr inte så att alla som drabbas av psykisk ohälsa som förstår vad som händer med och att de måste få hjälp.
Vad har han att säga till sin ursäkt då nu när du har kommit på det här? Vad är hans plan? Finns där någon plan? Eller han tror bara han fått dig tillbaka så är allt bra igen?
Jag hade också ett väldigt stort bekymmer med min kille då han inte insåg hur sjuk han var.
Kan vara så för din kille också att han inte vill ta emot hjälp då han inte vill förlora kontrollen? Skäms? Litar inte på dem? Litar inte på tabletterna?
Du kan föreslå att gå med honom, sedan om du blir insläppt eller inte i rummet är en annan femma, men att du kan sitta utanför i väntrummet till att börja med. Där är också alternativet att du blir insläppt en stund och sedan går ut. Jag minns inte så mycket då jag var så dålig men det jag minns är att han var hos mig när jag träffade psykologen.
Vi fick vara försiktiga i vår relation under tiden jag var sjuk och år senare när han blev det (då tog det slut först för han förstod inte).
Lägg fram det som ett alternativ att du kan vara hans vän (bara hans vän, inget du-vet-vad), om det är något du kan tänka dig, och gå med honom, men att du inte kommer fortsätta vara hans flickvän förrän han är på god väg eller är frisk igen för först då är han redo.
Trist att säga det, men jag var inte en bra partner när jag blev sjuk och han var det inte när han var sjuk. Man behöver vara så hel man kan för att ha ett friskt ge- och ta i en relation, för att orka och fungera bra i en relation.