• Anonym (Ledsen och arg)

Han ljög om medicinen

Vi bröt upp för att han vägrade ta ansvar för sina problem... sen efter en tid isär började vi prata igen och han sa att han börjat med ssri...

Spola fram några veckor och jag sover hos honom första gången sen vi blev tillsammans igen och inser att han inte alls går på ssri, eller annat ångestdämpande alls...

Jag vet inte vad jag ska känna...

• Svar på tråden Han ljög om medicinen
  • Agda90
    Anonym (Ledsen och arg) skrev 2024-09-04 15:10:19 följande:
    Det kan man få utskrivet av en appdoktor samma dag, det har jag fått tidigare och det är vad han sa att han fått. Nej han har inte sökt nån annan hjälp heller.

Enligt honom har han gått på det sen vi tog slut, men det har han alltså inte alls.
    Ja det finns läkare som skriver ut SSRI som om det vore godis. Såna läkare borde inte få lov att arbeta som läkare!
  • Anonym (4)
    Anonym (J) skrev 2024-09-04 14:26:26 följande:
    Han ljög om medicinen

Medicin löser inte allt. om något alls överhuvudtaget. Det viktigaste är att han sökt hjälp.

Det är klart att medicin hjälper överhuvudtaget...
  • Hellishen

Nej han har manipulerat dig och ljugit. Och du gjorde väl slut av en anledning?
    Alltså ingenting har ändrats sedan du bestämde att denna relationen gjort sitt för dig.

Gör slut igen. Och stäng dörren för den killen totalt!

Att må dåligt är en sak. Att inte ta ansvar för det är en annan.
    Att ljuga om något viktigt för den man säger sig älska - helt oförlåtligt.

• Anonym (Eh jo)
    EpicF skrev 2024-09-04 14:54:53 följande:
    Han kan väl visst ha sökt hjälp. Det tar tid att påbörja läkemedelsbehandling. SSRI är ofta inget man börja med på studs efter att man söka läkarhjälp. Är inte ens säkert det är första valet.
    Det stämmer inte. 1,2 miljoner svenskar har fått recept på SSRI 2024. Det är superenkelt och snabbt att få tabletter.
  • EpicF
    Anonym (Eh jo) skrev 2024-09-05 16:53:22 följande:
    Det stämmer inte. 1,2 miljoner svenskar har fått recept på SSRI 2024. Det är superenkelt och snabbt att få tabletter.
    Ja, att man får påbörjar SSRRI ovanligt. Däremot så är det inte alltid det bästa förstahandsvalet och det tar även tid för rätt dosering.

Har man en seriös läkare, och inte en app-läkare, så tar det den tiden det tar. 
  • Anonym (J)
    Anonym (4) skrev 2024-09-05 13:10:38 följande:
    Det är klart att medicin hjälper överhuvudtaget...
    Haha nej? Jag har provat 10 olika ssri och ingen hjälpte. Varför skulle det vara skäclklart? 
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2024-09-05 16:58:40 följande:
    Ja, att man får påbörjar SSRRI ovanligt. Däremot så är det inte alltid det bästa förstahandsvalet och det tar även tid för rätt dosering.

Har man en seriös läkare, och inte en app-läkare, så tar det den tiden det tar. 
    Precis! Och i första hand ska man söka samtalsterapeut. Det rekommendersd iallafall på den vårdcentral jag jobbar på. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Ledsen och arg) skrev 2024-09-04 15:10:19 följande:
    Det kan man få utskrivet av en appdoktor samma dag, det har jag fått tidigare och det är vad han sa att han fått. Nej han har inte sökt nån annan hjälp heller.

Enligt honom har han gått på det sen vi tog slut, men det har han alltså inte alls.
    Då har han inte hållt vad han lovat. Då är det nog inget att bygga på heller, tyvärr. Ingen kan ju tvinga honom söka hjälp. Han måste själv vilja. 
  • EpicF
    Anonym (J) skrev 2024-09-05 17:00:48 följande:
    Precis! Och i första hand ska man söka samtalsterapeut. Det rekommendersd iallafall på den vårdcentral jag jobbar på. 
    Ja, det är den vanliga vägen att gå. 

Sedan finns det tyvärr alla app-doktorer som skriver ut läkemedel till höger och vänster rutan att ens ha undersökt patientena. 
Svar på tråden Han ljög om medicinen