Inlägg från: Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars)

Varför klär du dig avklätt?

Jag klär mig "sexigt men bekvämt" för att jag ser ut som en 12årig pojke annars. Klär jag mig vuxet ser jag ut som en 12årig pojke som lånat mammas kläder och stoppat något innanför tröjan för att låtsas ha bröst.

En kollega kallar min stil för "fjortis 2006".  Jag är född 1992 så det passar nog väldigt bra.

SnickarAnders skrev 2024-09-06 12:47:11 följande:
    Ja, och när män som är 7/10 eller lägre tittar begår de sexuella övergrepp. Vi vet hur kvinnor fungerar.

8/10-män eller högre = flirt = härlig uppmärksamhet
    Alla andra män som gör exakt samma sak = sexuella övergrepp
    Hur vet en man om han är 7 eller 8/10?? Om vi säger att du har en poäng om en man är supersnygg (vilket du säkert kan ha) och män som är det är narcissistiskt medvetna om det men en 6-9 poängare borde ju bara ha en slags insikt om att han ser bra ut men inte exakt sådär.

Jag skapade en tråd om snygga kvinnor som jag anser är tiopoängare men männen som kommenterade höll inte alls med utan sågade de tjejerna totalt ..så det där med poängsystem 1-10 är väldigt flytande. 

Något jag gillar är att ha en chef som är väldigt bekväm med hur vi är klädda. Vi får ofta t-shirts som promotar olika produkter vi säljer, men vi får klippa av dem till topp osv. och vilka byxor vi vill, eller kjol, shorts. Det är helt ok att försöka klä sig "sexigt" tom uppmuntrat pga att det är mestadels "nördiga" män som är kunder. Jag har ofta leggings och topp (klippt t-shirt). 

Anonym (Baileys) skrev 2024-09-06 21:14:59 följande:
    Nyfiken, vad heter tråden? 
    Där:

Män: Är det här en perfekt 10poängare? (familjeliv.se)

D
    e första tre jag länkade anser jag är tiopoängare och att män skulle tycka det med, men män verkar ha en helt annan uppfattning och sågade alla 3. 

Så det där med poängsystem och hur snygg någon är på en skala från 1-10 har jag svårt att ta på allvar för det är så oerhört individuellt. 
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-06 23:29:33 följande:

Ha, nä, jag har ingen aning om hon var påväg till sitt jobb eller vad hon kan tänkas jobba med eller om hon bara cyklar till jobbet i tighta transparenta kläder för att sen byta om till ett blåställ. Det slog mig bara hur segt det skulle vara att samarbeta med någon professionellt när man ser brösten på den personen. Tror inte det spelar någon roll om det är en kille eller tjej. Spelar ingen roll hur pass avslappnade alla tror sig vara i tråden, strippan undantagen, men jag tror mig ha rätt att anta att ingen skulle förbli obemärkt av att en i rummet visar sina bröst. Även om det var ett slags plagg inblandat däremellan.

Har du aldrig hört uttrycket "sex säljer"? det innefattar mer än en väldigt bokstavlig tolkning. Tex: Om kundkretsen för produkterna man säljer är (förutom julhandel då det är mer varierat) mestadels pojkar/män från 15 och upp. Nördar som gillar att måla Warhammerfigurer och sådant så hjälper det att se bra ut och ha tighta kläder. 
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-07 08:21:55 följande:
    Så med ditt resonemang skulle du kunna säga vad det blir för väder framöver om vädergubben på TV presenterade vädret iförd byxor och nätbrynja. Där bröstvårtorna syntes och formen på hans chipstuttar tydligt framgick. Jag är ledsen om du tror det. 

Väldigt många fler såg vädret på nyheterna (mexico) när det presenterades av:

Var en enorm skillnad i tittarsiffror.
    Anonym (Tjej) skrev 2024-09-07 12:51:28 följande:

Klär mig utifrån väder och vind helt enkelt. Om det är värmebölja blir det lättklätt men aldrig provocerande avklätt. Fattar inte vitsen med ikläda sig rollen av lättfotad på jobbet eller på ICA liksom? En axelbandslös tight top eller klänning med höga sandaletter till, fest make up osv klär jag mig i på en date med min kille. Manlig eskort = manligt beskydd i den utstyrseln? Japp. 

På väg till och från jobbet tar jag på mig en hoodie, stor luftig tröja eller oversize herrskjorta då jag åker kommunalt. Även om det är varmt. Något som hänger ner över rumpan och gör brösten mindre tydliga. Slipper rätt mycket obehag då. Stör mig inte på att bli tittad på, det är när det går ett steg till efter det. 
Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?