• Melerad ögonfärg

Varför klär du dig avklätt?

Jag mötte en ung tjej, typ +20 år, i morse påväg till jobbet. Hon hade en tight åtsittande tröja som dessutom var lite transparent. Min första tanke var hur jobbigt det skulle bli om jag skulle sitta i möte mittemot henne. Varför klär vi oss så? Är det för att känna oss sexiga på jobbet och isf vad fan jobbar man med då? Varför går man till jobbet och visar mer eller mindre sina bröst? Alla ska självklart klä sig som de vill men är man då öppen för att alla får reagera som de vill? Hur och varför klär du dig på arbetet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?
  • Tukt

Blir lite rörigt i argumenten. Du respekterar inte hur andra klär sig för att det "skulle bli jobbigt för dig".
    Ligger då inte problemet hos dig, snarare än den andra parten?
    Sedan skriver du "varför klär vi oss så". Klär du dig också så, eller varför ett "vi"?

• Anonym (En man på kontoret.)

Din sista fråga kan jag svara på. Hur, jeans och skjorta.
    Varför, det skulle vara lite pinsamt att gå omkring naken på kontoret.

• OlgaElvira

Jag anser att det är respektlöst att klä sig eller bete sig så att andra känner sig obekväma.. Med det sagt var och en av oss får klä du hur vi vill, men då får vi vara beredd på reaktioner från omgivningen. 

Nu är jag äldre och kvinna, jag hade nog sagt till den unga tjejen att hon var respektlös. Under förutsättning att vi träffats i en professionell situation. När man är ung testar man ofta gränser, det gjorde nog de flesta av oss. Det är en del av det roliga med att vara ung. 

• Anonym (Mimmi)
    OlgaElvira skrev 2024-09-06 05:24:16 följande:

Jag anser att det är respektlöst att klä sig eller bete sig så att andra känner sig obekväma.. Med det sagt var och en av oss får klä du hur vi vill, men då får vi vara beredd på reaktioner från omgivningen. 

Nu är jag äldre och kvinna, jag hade nog sagt till den unga tjejen att hon var respektlös. Under förutsättning att vi träffats i en professionell situation. När man är ung testar man ofta gränser, det gjorde nog de flesta av oss. Det är en del av det roliga med att vara ung. 

Vad skulle du sagt menar du?
    Hon har köpt ett plagg som hon gillar.
    Om personer som ts inte kan låta bli att glo på hennes flickbröst så är det han som har problem. Inte hon.

Jag känner mig obekväm med en viss typ av klädsel men skulle aldrig säga det. Handlar dock inte om ungflickors försök till uppmärksamhet. Dessa småler jag bara åt och minns hur det var att vara ung.
  • Melerad ögonfärg
    Tukt skrev 2024-09-05 23:17:05 följande:

Blir lite rörigt i argumenten. Du respekterar inte hur andra klär sig för att det "skulle bli jobbigt för dig".
    Ligger då inte problemet hos dig, snarare än den andra parten?
    Sedan skriver du "varför klär vi oss så". Klär du dig också så, eller varför ett "vi"?

Skönt att du blev lite provocerad av tråden! Ja, jag har tydligen problem med att någon visar brösten på jobbet. Det låter ju trevligt ifs, men jag tror att det skulle störa mig mer än ge mig arbetsro. Minns en föreläsning där föreläsaren hade kavaj och strumpbyxor.Kommer inte ihåg färgen på trosorna men inte heller vad hon föreläste om. Om hon inte ville förmedla något med situationen så var det en misslyckad tillställning. Vi klär oss som vi vill, oftast ganska neutralt. Men andra kan ju störas på det som jag kallar för neutralt, där av ?vi?. Jag vet ju inte om jag klär mig störande för någon annan?
    Vi hade unga grabbar som serverade mat på ett mingel för ett tag sen. En av dem hade skjortan uppknäppt ner till naven. Tänkte samma tanke då. Att det skulle vara segt att ha ett möte med någon som har skjortan på det viset. Med det gäller alltså bara i arbetssituationen eller liknande, annars reagerar jag inte på hur folk klär sig.
  • Anonym (Mia)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-06 06:47:38 följande:
    Skönt att du blev lite provocerad av tråden! Ja, jag har tydligen problem med att någon visar brösten på jobbet. Det låter ju trevligt ifs, men jag tror att det skulle störa mig mer än ge mig arbetsro. Minns en föreläsning där föreläsaren hade kavaj och strumpbyxor.Kommer inte ihåg färgen på trosorna men inte heller vad hon föreläste om. Om hon inte ville förmedla något med situationen så var det en misslyckad tillställning. Vi klär oss som vi vill, oftast ganska neutralt. Men andra kan ju störas på det som jag kallar för neutralt, där av ?vi?. Jag vet ju inte om jag klär mig störande för någon annan?
    Vi hade unga grabbar som serverade mat på ett mingel för ett tag sen. En av dem hade skjortan uppknäppt ner till naven. Tänkte samma tanke då. Att det skulle vara segt att ha ett möte med någon som har skjortan på det viset. Med det gäller alltså bara i arbetssituationen eller liknande, annars reagerar jag inte på hur folk klär sig.
    Men du, hur vet du var hon arbetar?
  • Mandel

Klär mig efter situationen jag ska vara i.

Finns ingen som helst anledning att klä mig sexigt/utmanande när jag ska gå till jobbet likväl som att jag heller inte går med jeans och polotröja på swingersklubb eller använder baddräkt på nudiststrand.

Var sak har sin tid och plats.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Arbetskläder?)
    Melerad ögonfärg skrev 2024-09-05 22:58:20 följande:
    Varför klär du dig avklätt?

Jag mötte en ung tjej, typ +20 år, i morse påväg till jobbet. Hon hade en tight åtsittande tröja som dessutom var lite transparent. Min första tanke var hur jobbigt det skulle bli om jag skulle sitta i möte mittemot henne. Varför klär vi oss så? Är det för att känna oss sexiga på jobbet och isf vad fan jobbar man med då? Varför går man till jobbet och visar mer eller mindre sina bröst? Alla ska självklart klä sig som de vill men är man då öppen för att alla får reagera som de vill? Hur och varför klär du dig på arbetet?

Hur vet du att hon inte har ett jobb där de byter om till arbetskläder inför sitt arbetspass? 

Jag har jobbat med många unga tjejer och inga har klätt sig olämpligt för uppgiften (receptionsjobb). Det är helt, rent och prydligt som gällt. På vissa arbetsplatser har det varit skjorta och kavaj och då har man ofta bytt om innan man börjat jobba.
  • fornminne

Hur många visar brösten på jobbet? Överdriver du inte nu? Att man har tajta kläder betyder inte att man visar brösten, de flesta har ju bh under.

• Anonym (Allis)

Jag har tajt tröja men hellång kjol idag, för jag gillar det.

Om någon man också gillar det så bjuder jag på det.

Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?