Tukt skrev 2024-09-05 23:17:05 följande:
Blir lite rörigt i argumenten. Du respekterar inte hur andra klär sig för att det "skulle bli jobbigt för dig".
Ligger då inte problemet hos dig, snarare än den andra parten?
Sedan skriver du "varför klär vi oss så". Klär du dig också så, eller varför ett "vi"?
Skönt att du blev lite provocerad av tråden! Ja, jag har tydligen problem med att någon visar brösten på jobbet. Det låter ju trevligt ifs, men jag tror att det skulle störa mig mer än ge mig arbetsro. Minns en föreläsning där föreläsaren hade kavaj och strumpbyxor.Kommer inte ihåg färgen på trosorna men inte heller vad hon föreläste om. Om hon inte ville förmedla något med situationen så var det en misslyckad tillställning. Vi klär oss som vi vill, oftast ganska neutralt. Men andra kan ju störas på det som jag kallar för neutralt, där av ?vi?. Jag vet ju inte om jag klär mig störande för någon annan?
Vi hade unga grabbar som serverade mat på ett mingel för ett tag sen. En av dem hade skjortan uppknäppt ner till naven. Tänkte samma tanke då. Att det skulle vara segt att ha ett möte med någon som har skjortan på det viset. Med det gäller alltså bara i arbetssituationen eller liknande, annars reagerar jag inte på hur folk klär sig.