Varför klär du dig avklätt?
Fanns inget alternativ för mig att välja. När jag är på vissa typer av jobbmöten så klär jag mig sobert och inga bara axlar etc för att det passar min roll. Om jag bara är på ett kontor och har möten med närmsta kollegorna så kan jag ha på mig linnen t ex för att jag alltid är varm, tränar mkt. Jag kan gilla dom kläderna för att det är bekvämt och jo, trots att det är städad jobbanpassad klädsel så märker jag att det tittas lite på mig vilket jag gillar när rätt personer gör det. Sen gjorde jag några misstag som yngre i jobbsammanhang, att man har kläder som var svåra att böja sig framåt i. Det slutade jag med efter några upplevelser med manliga kollegor vars blickar låstes fast. Vill såklart vara en kollega bland kollegorna oavsett kön.
Sen tonåringar/yngre vuxna som har för tighta kläder som visar för mkt hud, jag känner lite medlidande/aningen irritation för att jag tycker att det hade varit snyggare med mindre hud synlig. Det blir för naket för att vara snyggt och man ser hur män smygkikar. Dom här tjejerna tror jag inte förstår att blickarna inte beror på hur läckra dom är utan för att man ser så mkt av kroppen. Unga människor vill leva ut och det är ok, det tillhör åldern. Men det går att göra så att det ser bra ut och inte billigt.