Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Varför klär du dig avklätt?

Klär mig utifrån väder och vind helt enkelt. Om det är värmebölja blir det lättklätt men aldrig provocerande avklätt. Fattar inte vitsen med ikläda sig rollen av lättfotad på jobbet eller på ICA liksom? En axelbandslös tight top eller klänning med höga sandaletter till, fest make up osv klär jag mig i på en date med min kille. Manlig eskort = manligt beskydd i den utstyrseln? Japp. 

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Ser ut som 12 årig pojke annars) skrev 2024-09-07 13:29:28 följande:
    På väg till och från jobbet tar jag på mig en hoodie, stor luftig tröja eller oversize herrskjorta då jag åker kommunalt. Även om det är varmt. Något som hänger ner över rumpan och gör brösten mindre tydliga. Slipper rätt mycket obehag då. Stör mig inte på att bli tittad på, det är när det går ett steg till efter det. 
    Ja, jag förstår. Du skyddar dig och din fysiska integritet med de plaggen du bär i trängseln kommunalt. Anpassar mig inte exakt så mycket som du gör i din outfit men tänker mig för en extra gång. Blickar okej ändå för mig oxå. Trevligt med lagom uppskattning men killar som passar på om det är extra trångt är mindre nice.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-09-08 13:42:27 följande:
    Sista meningen - att ha fått greppande händer på sin kropp eller att bli struken med en hand har väl hänt alla tjejer när man åker kommunalt. Är extra skönt att slippa det när man åker bil eller promenerar.
    Instämmer. Cykla, promenera eller åka bil är bäst. Vill inte vara fördomsfull men tafsandet på rumpa, rygg eller så sker mest i Athen eller i Rom i Europa för mig. Trycka på med sin body vanligt i Stockholm vid avstigning  på tunnelbanan om det är trängsel. Tillfället gör tjuven. 
  • Anonym (Tjej)
    Tobben skrev 2024-09-08 16:56:33 följande:

Jag har alltid tänkt att de som klär sig utmärkande eller på annat vis utmärker sig - t ex med grönt hår eller tatueringar i hela ansiktet - de gör det för att få uppmärksamhet. Så känner jag för det så stirrar jag, ibland bara tittar lite försiktigt och ibland tittar jag inte alls. Luften är fri!

Helt okej av dig. Gör samma själv, kollar på tjejer och killar som utmärker sig. Vrålstirrar dock aldrig. Tycker sånt signalerar oartighet på något sätt och ogillar det själv. Om jag måltavlan. Sneglar aningen diskret som på tunnelbanor i Paris eller i Stockholm om jag ser något intresseväckande. Där har de flesta passagerare sett och upplevt det mesta, och de låter ofta konstnärliga uttryck titta fram i sin egen outfit. 
Svar på tråden Varför klär du dig avklätt?