• Cathariiina

Är relationen rätt eller inte?

Det låter som att han inte är tillräckligt attraktiv, varför du inte kan tända tillräckligt mycket på honom för ett erotiskt förhållande - som ju är något helt annat än en vänskapsrelation. Åtrå och längtan och erotisk kärlek måste ju finnas där. 

Jag tror att du alltid kommer att längta efter någon annan, om du sätter fast dig med den här killen med barn, äktenskap och hus. Å andra sidan börjar det snart dra ihop sig för dig när det gäller de bitarna - inte nu, men i alla fall om 3-4 år. Du måste också göra en reality check: hur goda chanser har du att lära känna och "få" en mer attraktiv man, som får dig att tända på alla cylindrar?

Om dina chanser är låga, så kan det ändå vara vettigare i ett livsperspektiv att stanna med den här karl'n. Att bli ensamstående utan barn livet ut är det allra värsta - inte för alla, men du verkar vara en av dem som det skulle vara hemskt för. 

Än har du dock några år på dig att fundera! Och sedan är ju inte dessa beslut precis lika allvarliga längre som de var för 60-70 år sedan och alla tider dessförinnan. Det GÅR att skilja sig nu - även om man har barn - om man skulle springa på den stora, besvarade kärleken senare. 

Tukt skrev 2024-09-09 10:50:45 följande:

Tycker inte du ska lyssna på din magkänsla. Den kan variera från minut till minut.
    Det är bättre att jobba med respekt i ett bredare perspektiv. Känner du dig respekterad? Vad är det du stör dig på hos honom? Om du tar upp de sakerna, är han angelägen om att förändra sig? Du ska såklart ge honom det tillbaka också.
    Men finns det ingen respekt för sin partner och dess behov, finns det i regel inte kärlek heller. Inte i längden i alla. fall.
    Men i din beskrivning finns det också saker som att du kan ha en viss anknytningsproblematik. Så det kan vara ett andra steg att titta på.

Trams.
  • Cathariiina
    Tukt skrev 2024-09-09 13:34:42 följande:
    Du befinner dig i ett diskussionsforum. Inte ett forum för förolämpningar. 
    Om du tycker saker jag skriver är fel, så är det bättre du motiverar detta...
    Jamen om karl'n inte är snygg eller sexig eller attraktiv, så hjälper det inte med "respekt" och det är inget fel på kvinnans "anknytningsmönster" heller. Jag tycker inte att man ska lära unga kvinnor, att det finns mörka, mystiska fel inuti dem själva, som är orsaken till att de inte kan älska sina trista, fula karlar. Eller för den delen: som är orsaken till att de inte har träffat någon attraktiv karl som de kan tända på. Eftersom dessa är few and far between. Good men have always been hard to find. 
  • Cathariiina
    Tukt skrev 2024-09-09 14:38:31 följande:
    Det där är ju din tolkning och har inte speciellt mycket bäring i vad som TS faktiskt skrev.
    Hon skrev:

Det finns fysisk attraktion men den kanske inte är på topp från min sida. Kan tänka "om han böt stil lite eller gick upp lite så han inte är så liten och tanig". 
Svar på tråden Är relationen rätt eller inte?