Inlägg från: Anonym (Jens) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jens)

Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??

Tror du hittat ett kompisämne mer än kärleken i ditt liv. Okej visst, ni har bara dejtat ett tillfälle. Tjejens agerande därefter, boka in annat när du är barnfri, skippa bekräftelsen av dej, skylla på egen ångestproblematik mm mm mm. Ni skriver bra ihop men från tjejens håll verkar det IRL oseriöst så det osar om det. Blir nog bäst om du inriktar dig på i första hand vänskap där. Hon verkar ju inte vara nåt skönt KK ämne för dej heller. Vad finns då kvar? Ja, gör det ni gjort ett tag. Det ni är bra på ihop. Bli varandras mejl friends och dela nån sexfantasi ibland. Om hon vill förstås. Då blir det i bästa fall nån fart på kärringen i krysset. 

Själv skulle jag vare sej bränna krut eller slantar på en sån labil och känslomässigt snål kvinna som tänker på sej själv och vare sej vet ut eller in.

• Anonym (Jens)
    Anonym (.) skrev 2024-09-09 06:53:47 följande:

Jag förstår inte vad hon gör i dejtinglivet när hon mår så där med sin ångest. Hon måste bli bättre eller helt bra igen innan hon ger sig på det. Vet inte vad hon har för diagnos i botten, Vet du det? Hon kan som hon mår nu inte ta ansvar för sig själv. Mindre dig. Mindre er. Ångest är svår också för den går inte att planera efter. Om du själv inte bara är ute efter något kul som hon säger hon är hade jag inte satsat. 

Huvudet på spiken. TS kanske dock dras till nervvrak eller hysterikor? Då får han ta för det när strul alltid pågår och för alltid fastna här på FL ständigt med nya frågeställningar i sitt dejtingliv eller i sitt samliv när det slår till. 
  • Anonym (Jens)
    Björkenli skrev 2024-09-09 07:37:33 följande:Säkert mycket bättre förutsättningar att hitta en relation när båda personerna har ett stabilt bra mående
    Lika barn leka bäst heter det ju av anledning. Människor som mår lite halvtaskigt hittar varann. Ingen är förstås helt hel i själen, men om bägaren är alltför full trasar de sönder varandra ännu mer. TS får här en omstart i negativiteter. 
  • Anonym (Jens)

Sorry TS MasterNinja. Om mitt blev alltför kritisk på studs och om jag förde in negativa energier i tråden. My fault. Hoppas du får fler inhopp som andas mer tillförsikt och praktiska råd Hur agera, än mitt repetitiva, med tjejen din som verkar något ambivalent. Glad

• Anonym (Jens)
    Tilolo skrev 2024-09-13 09:57:15 följande:

@MasterNinja

Jag förstår er bägge två. 🙏

Utan att veta specifikt vad det handlade om i din persons fall så har jag ändå förståelse för hennes problematik då jag har ångestproblematik själv. I möte med en ny person underlättar det för mig att motparten förstår eller åtminstone kan ha förståelse för mina svårigheter utan att ifrågasätta. Det är en oerhörd hjälp för mig att bli motiverad och komma igenom dessa tillstånd bättre.
    Att möta någon som skyndar på skapar bara motsatt effekt och jag distanserar mig.

Samtidigt förstår jag din frustration i det läge du befann dig i av att inte ha dejtat på ett tag. Det eldade säkert på allt annat du säkert kände behov av. Det blir då en väldigt obalans att möta en person som är raka motsatsen.

En fundering är om hon kan ha fått den panik jag beskrev, men att hon ville vänta för att se om läget skulle förändras. Att hon gjorde annat var säkert i sammanhang hon redan kände sig bekväm i.

Om du känner behov av att höra av dig till henne igen så behöver det inte vara fel.
    MEN 🙏😊- var då gärna noga med att du vill (om du känner och vill alltså) förstå hennes ångestproblematik och att du frågar om det är något du kan göra för henne för att hon ska känna sig mer trygg. Det behövs inte så mycket. Då kan hon förhoppningsvis känna att du ser henne och det kommer då sakteligen ett förtroende och kanske ett närmande. Men det är under förutsättning att du känner att du vill detta, för om det bara är ett sätt för att komma henne nära så kommer hon snart märka av det. 

Skulle du känna att det blir för svårt, i och med att du eventuellt saknar djupare kunskap eller att du har andra behov av en partner, så ska du absolut inte plåga dig själv för att liksom vara snäll mot henne. 

Jag hoppas allt blir till det bästa! 🙂

God input men i elfte timmen typ. Dejten som sårat MasterNinja är nu redan upptagen med en ny grabb som hon dessutom dejtar exklusivt. Ihop med nya killen lade hon snabbt som attan alla sina så kallade hinder och dubier på hyllan. Tala om inkonsekvens. Sättet att agera skadade TS mycket. Här krävs skademinimering. Inte bränna sig på plattan för andra går gången med samma trasiga brud. 
Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??