Inlägg från: MasterNinja |Visa alla inlägg
  • MasterNinja

Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??

Vet inte om detta är rätt avdelning på forumet men.. Dejtade en tjej från tinder och vi skrev mycket i början och det flöt på så fint. Hon har dock problem med ångest enligt henne själv och har inte haft jättelånga förhållanden innan trots att hon är 38.. Men vi sågs en gång i verkligheten och snacket flöt på likabra där som skriftligt och det kändes bra. Men efter det skrev vi inte lika långa uppsatser till varandra utan mer korta meddelanden och hon kunde inte svara på vad hon ville med allt för hon "vet inte vad hon vill" osv och vi skulle setts igen sen på helgen samma vecka.. Men då ställde hon in pga att hon fick ångestproblem med hon lovade att det inte berodde på mig.

Jag har barn varannan vecka så veckan efter var körd för ny dejt. Veckan därpå närmade sig o jag frågade om vi skulle ses men då var hela veckan upptagen med jobb på halvtid, företagsfest på fredagen och besök av kompis hela helgen.. Där blev jag lite besviken lch fundersam på om hon verkligen ville ses överhuvudtaget... Funderade mycket och så fort jag ställde frågor om hennes mål eller vad hon ville med allt egentligen så "blev hon stressad sa hon... Så till slut bröt jag dejting med henne bara.. Men nu har det gått två veckor och jag funderar på om jag gjorde nåt förhastat kanske... Eller gjorde jag rätt som bröt? Hon verkade ju inte vilja ses lika mycket eller ofta som jag och kunde heller inte säga vad hon ens ville med allting. Hon ville bara ha kul sa hon typ. Men är det verkligen normalt att det ska dröja flera veckor till andra dejten?? Jag har aldrig varit med om det innan iallafall.. Blir så nojig att jag kastat bort nåt lovande i onödan så funderat mycket på att fråga om hon fortfarande vill ge det en chans.. Börjat skriva lite smått igen nu... och hon svarar åtminstone.

• Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??
  • MasterNinja
    MsM84 skrev 2024-09-08 20:49:26 följande:

Skulle du faktiskt klara av att ha en relation med någon som håller på så? Dock verkar du också väldigt på som verkar ha ställt henne mot väggen flera gånger efter EN dejt.

Ja du har rätt att jag förmodligen var väldigt på snabbt. Jag hade inte dejtat på många år och jag tror jag blev knäpp i huvudet av det och superstressad och helt plötsligt ville jag ha massa svar snabbt. Därför jag tänker att jag kanske bröt för snabbt..
    Jag vet inte om jag kan leva med en sån person men samtidigt vet jag ju inte egentligen om hon alltid är sådan eftersom vi bara hann ses en gång.. Jag hade lite svårt för att hon bara kunde säga att hon ville ha kul, och inte kunde ge mig bekräftlese eller nåt på att hon ville ha mig men samtidigt fattar jag ju nu hur absurt det är såpass tidigt att ens kräva sånt 😆🤦?♂️ Jag tror som sagt att jag fick nån sorts knäpp av att börja dejta igen och jag mindfuckade mig själv åt helvete...
    Men ja, skulle vi fortsätta ses och det efter många dejter fortfarande känns som hon knappt vill ses, då hade jag backat. Men då hade jag också varit säker på att hon verkligen alltid är sån..
  • MasterNinja

Tack för alla svar. Jag håller med det ni alla säger egentligen.. man kan ju inte anpassa sig efter den andras problem och sådär konstant.. Det är ju ge och ta lite och ger man inget så tröttnar ju den andre.. Börjat skriva lite smått med henne igen iaf men jag har inga förhoppningar att det ska bli mer än vänskap i bästa fall. Hon är kul att skriva med åtminstone så det kan kanske funka bättre som vänskap isåfall.
    Att det ska vara så svårt att hitta en tjej online som skriver så bra som denna men som också visar intresse och inte har en massa bakomliggande problem och grejer... Verkar nästan omöjligt att hitta. Skrivit med någon mer men det är verkligen alltid bara korta svar och i vissa fall vara typ 3 ord per svar... lagom kul att skriva med såna tjejer. Fattar inte vad de gör på dejtingaidor öht om de inte ens vill skriva något... speciellt när de gett mig en like först tillochmed... så tröttsamt.

• MasterNinja
    Anonym (.) skrev 2024-09-10 16:21:55 följande:

Du påminner mig om någon i mitt liv (vet det är inte du, det är en hon) som blir som du, vill ha svar. Du går för fort fram av den osäkerheten. Den du har kontakt med bromsar p g a sin osäkerhet. Ni har samma issue men ni reagerar tvärtemot varandra. men ni har samma känsla, skulle jag kunna tänka mig.

Många som kan bli rädda när de börjar känna, när det inte är en lek. Många som när det händer inte är beredda, men trott de varit de. Många som inte kan känna för de har stängt av sina hjärtan som skydd, men gjort det så länge att de inte känns vid sin egen del i det. 

Nej, det är inte lätt där ute. 
    Jag hoppas det löser sig för både dig och henne, hur det nu än blir med den saken. Glad

På ett sätt är dejting med appar väl bra, men på ett annat dåligt. Förr måste det ha varit svårare att dejta mer än en i taget, idag finns det dom som kan hålla på med det i en evighet. Jag tror det rör till det extra i grytan. På flera sätt tror jag inte vi människor varit redo för vad det digitala påverkat och gör i våra liv. Det är på gott och ont. 

Nä så är det säkert... Allt du säger.
    Och ja digitalt dejtande kan väl göra första kontakten enklare kanske men allt efter det känns mest negativt enligt min erfarenhet.

Fick iaf höra av tjejen att hon gått vidare och börjat träffa en ny kille nu och bara ville dejta en i taget, vilket var något hon inte ens ville svara mig om när vi dejtade o jag frågade om hon dejtade fler typ... Så vet inte om hon bara ville såra mig nu men isf lyckades hon bra... Sårad är att ta i kanske, men ledsen blev jag... Men det var nog likabra ändå.. Slippa hennes velighet och konstanta ångest och att hon har enormt svårt att binda sig enligt henne själv, lätt tröttnar i förhållanden, aldrig haft nåt längre förhållande ens, inte vill bo med någon osv osv osv... Hon hade väldigt mycket red flags egentligen... Jag var nog extremt desperat tror jag. Jag var egentligen aldrig direkt fysiskt attraherad av henne heller så.... Försökte väl intala mig att hon ändå attraherade mig just bara för jag var så desperat... Men taskigt av henne att slänga det i ansiktet på mig att hon nu dejtar en annan o bara den.. Känns som hon visade sitt sanna ansikte nu..
    Känns ändå som att jag kanske dodged a bullet nu och besparade mig mycket framtida lidande med henne... Hon hade aldrig velat bo ihop och hade svårt för ettiketer och med andra ord kalla sig pojkvän o flickvän,  samt tröttnar fort och har sårat många förut. Allt detta enligt henne själv.  Känns ju egentligen inte alls så lockande.

Nä jag skiter i onlinedejting ännu en gång nu. Ingen ide om man inte är typ rik, kändis eller ser ut som chris hemsworth i kroppen... Jag fortsätter leva som singel. Är nog det bästa ändå.
  • MasterNinja
    Anonym (.) skrev 2024-09-11 06:31:26 följande:
    Försök ta lärdom av det.

Det är så typiskt, alla kan hamna i det där desperata läget nån gång i deras liv. Vet hur vänner blir efter det tar slut, som om någon tryckt på speed-knappen. Fly från vad som smärtar. 

Om du har barn sen innan hade jag istället om jag vore dig satsat på någon som också har barn, för förr eller senare när du eller ni gör allvar av er relation behöver ni matcha i mognad, levnadsstil. Det är mycket yta i onlinedejtingen, men kanske ett och annat guldkorn ändå om man nu pallar allt det andra.

Jag har ändrat mig. Jag tror hon är full av BS. Hon hade ingen ångest över att dejta bara den andre killen då? Det gick bra? 

Du har haft otur. 
    Ja, var tacksam att det inte blev ni.
    Värre för han...
    ja det var min tanke från början också faktiskt att det vore bäst att träffa nån som också har barn. Dels har man förståelsen för hur mycket tid barn tar och man vet hur det är att vara förälder. Men sen råkade jag matcha med denna tjejen och tänkte att jag kör på liksom.

Ja jag tycker onlinedejting är riktigt svårt och knäckande för självförtroendet.. Som kille får man sjukt få likes och ännu färre matchningar och då blir det mer allvar för oss eftersom vi inte har 100 andra som står på kö. Bara gå vidare till nästa säger många men för en average kille är det inte så lätt för oftast finns det inte så många eller kanske ens någon till att bara gå vidare till.. Det som sabbar självförtroendet, speciellt när man alltid hör om att en average tjej lätt kan få typ 999 likes och 500 matchningar. Då är det ju ett smörgåsbord av män att välja på och då kan jag förstå att man bara kan dra vidare till nästa om man så vill...

Ja hon känns full av bs... Hon sa att hon hatar att såra andra och att det gör ont i hela henne men samtidigt var hon ganska sårande i sista messet mot mig så tror inte det var särskilt jobbigt för henne alls egentligen..
    Nämen precis, hon skaffade en ny kille som hon "dejtar nu" på mindre än 2 veckor och där ska det minsann vara exklusivt från början... Låter helt sinnesrubbat när hon var så förbannat stressad över allt med mig och ville ta allt såååååååå långsamt och fick ångest hit o dit... Låter jäkligt konstigt.
    Men ja jag försöker se det som att jag dodged a bullet som sagt... även om jag tappat hoppet ännu en gång nu på att träffa någon alls..... Önskar nästan att jag bisste vem nya killen var så man kunde varna honom 😆😆
Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??