• Tilolo

Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??

@MasterNinja

Jag förstår er bägge två. 🙏

Utan att veta specifikt vad det handlade om i din persons fall så har jag ändå förståelse för hennes problematik då jag har ångestproblematik själv. I möte med en ny person underlättar det för mig att motparten förstår eller åtminstone kan ha förståelse för mina svårigheter utan att ifrågasätta. Det är en oerhörd hjälp för mig att bli motiverad och komma igenom dessa tillstånd bättre.
    Att möta någon som skyndar på skapar bara motsatt effekt och jag distanserar mig.

Samtidigt förstår jag din frustration i det läge du befann dig i av att inte ha dejtat på ett tag. Det eldade säkert på allt annat du säkert kände behov av. Det blir då en väldigt obalans att möta en person som är raka motsatsen.

En fundering är om hon kan ha fått den panik jag beskrev, men att hon ville vänta för att se om läget skulle förändras. Att hon gjorde annat var säkert i sammanhang hon redan kände sig bekväm i.

Om du känner behov av att höra av dig till henne igen så behöver det inte vara fel.
    MEN 🙏😊- var då gärna noga med att du vill (om du känner och vill alltså) förstå hennes ångestproblematik och att du frågar om det är något du kan göra för henne för att hon ska känna sig mer trygg. Det behövs inte så mycket. Då kan hon förhoppningsvis känna att du ser henne och det kommer då sakteligen ett förtroende och kanske ett närmande. Men det är under förutsättning att du känner att du vill detta, för om det bara är ett sätt för att komma henne nära så kommer hon snart märka av det. 

Skulle du känna att det blir för svårt, i och med att du eventuellt saknar djupare kunskap eller att du har andra behov av en partner, så ska du absolut inte plåga dig själv för att liksom vara snäll mot henne. 

Jag hoppas allt blir till det bästa! 🙂

• Tilolo
    Anonym (Jens) skrev 2024-09-13 12:13:25 följande:
    God input men i elfte timmen typ. Dejten som sårat MasterNinja är nu redan upptagen med en ny grabb som hon dessutom dejtar exklusivt. Ihop med nya killen lade hon snabbt som attan alla sina så kallade hinder och dubier på hyllan. Tala om inkonsekvens. Sättet att agera skadade TS mycket. Här krävs skademinimering. Inte bränna sig på plattan för andra går gången med samma trasiga brud. 
    Inte för att vara taskig, men om detta skedde under tiden som TS valde att försvinna från henne så tycker inte jag det är något konstigt. Kanske den nya personen dessutom förstod och orkade vänta ut henne bättre. När någon förstår så blir ens svårigheter mindre och mer överkomliga på det sättet. 

Jag kan bara hoppas TS finner någon som är mer på samma nivå och behov! 🙂 
Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??