• fornminne

Orkar ingenting..

Det klart att du inte orkar, när din livssituation är som den är. Som föreslogs ovan, prata med din chef. Om arbetsbelastingen är för hög kanske du behöver jobba deltid eller vara sjukskriven ett tag.

Är du ensamstående? Kan du få någon form av avkastning med barnen? 

• fornminne
    Anonym (TS) skrev 2024-09-12 22:11:33 följande:
    Har pratat med chefen men får väldigt lite gehör. Varit till läkaren som inte ville sjukskriva, de tog lite blodprover för att kolla typ järnvärden och likande. Proverna var bra enligt 1177. Väntar på svar från läkaren nu.
    Har några på mitt jobb som är sjukskrivna. En sedan februari och en sen förra året i oktober, båda för utmattning. Har även en till som är deltidssjukskriven för utmattning och jobbar 25% även en till som till och från är deltidssjukskriven och till och från heltid sedan nästan två år tillbaka. Förstår inte hur de får sjukskrivning!?

Jag påtalade till läkaren avseende min utmattning. "Ja det låter jobbigt" var svaret, inget mer. När jag tagit upp det med chefen så har jag fått svaret att alla sjukskrivningar på jobbet beror på att folk är negativa och fokuserar på det dåliga. Att stressen skulle minska om vi fokuserade mer på det positiva, inte "eggar upp varandra" genom att prata om stressen med varandra osv. Får inte så mycket gehör där.
    Fruktansvärt dålig chef! Som säkert är stressad över alla sjukskrivningar, men de är ju ett symtom på något? Att skylla på de anställdas attityd är riktigt lågt.

Du måste börja sätta gränser TS. Ingen annan kommer tyvärr att göra det åt dig. Prata med facket och din chefs chef. Sjukskriv dig en vecka (då behövs inget läkarintyg) och gå sedan till en ny läkare och förklara utförligt hur du mår. Försök att få mer avlastning från kommunen gällande ert / era funktionshindrade barn.

Det kan inte fortsätta som nu. Jag förstår att det är svårt, men försök ta tag i detta innan du kraschar helt.
Svar på tråden Orkar ingenting..