• Anonym (Y)

Min stora sorg

Har mer och mer börjat känna vilken toxisk miljö jag befinner mig i när jag är med min familj. Tycker fortfarande om dem men jag har börjat minska lite på kontakten med dem. Familjen är viktig men ibland skadar den mer än vad den ger. Den var en tyngd som lättade från mig när jag insåg att jag faktiskt inte har några skyldigheter gentemot dem och faktiskt får ta avstånd från dem. Förstår att du känner en sorg, men var tacksam för de människor som du själv har valt att ha i ditt liv

• Anonym (Y)
    Anonym (Sad) skrev 2024-09-15 21:57:26 följande:
    Jo jag tänker att jag ska sluta umgås med dem. Problemet är min mor. Bryter jag kontakten blir hon hysterisk. Hon tar till och med ringt och gråtit inför mina svärföräldrar varpå de undrade om jag egentligen var toxisk för min sambo eftersom jag, enligt min mor, gjort henne otroligt illa. Allt jag gjorde var att bryta med henne eftersom jag inte orkar med henne för hon är så in i helvete jobbig. Nu har dock min sambo också tröttnat på min mor så mina svärföräldrar vet om hur hon är, men detta visar att hon är beredd att göra vad som helst för att få sin vilja igenom. Så det som stoppar mig är att jag måste gå igenom hennes skit om jag ska bryta. Helt sinnessjukt om du frågar mig!
    Min mamma och syster är lite likadana. Känslomässigt omogna och skuldbeläggande. Har alltid behövt lyssna in deras behov framför mina egna. Nu är jag en recovering people pleaser. 
Svar på tråden Min stora sorg