• Anonym (G)

Överdirver jag?

Anonym (Vit) skrev 2024-09-16 23:35:12 följande:

Jag undrar om jag överdriver då jag är irriterad på min dotter och tycker att hon är omogen och hennes utgångspunkt är vad hon trivs och inte trivs och skiter i princip i andra, taskig attityd. 

Å du tycker inte att du skiter i din dotters vilja. Sluta skämmas över henne. Varför ska hon anpassa val av hattar efter andra? 
  • Anonym (G)
    Anonym (Vit) skrev 2024-09-17 00:35:03 följande:

Jag tycker inte att det är bra att dra till sig uppmärksamhet på ett negativt sätt och då man är 40 är det inte så mycket begärt att ta ut sin mormor 87 år på promenad då ens morsa 60 år lagat mat, tvättat, klätt på, gett mat till 87 åringen och bett om lite hjälp.
    Skulle 40 åring inte orkar leva? Varför skulle hon inte det?

Ja att ta ut mormor borde ju inte vara några problem. Men eftersom det är lite besvärligt så kan det vara något som tynger din dotter. Kan ni göra kompromisser? Tex gå ut när det känns bekvämare?

Ja du har all rätt att tycka att det inte är bra att dra till sig den uppmärksamheten. Men du måste ändå acceptera din dotter. Så jag tycker du överdriver i att du gnäller på hur hon klär sig. Kanske är det som gör att hon inte vill gå ut? Låt dottern få klä sig som hon vill, passar det inte/du inte accepterar din dotter får du gå ut med din mamma på det sätt som passar dig istället
  • Anonym (G)
    Anonym (Vit) skrev 2024-09-17 01:54:18 följande:

Vi har åkt tillsammans från Sverige till USA med den där hatten så jag klarar väl av det, det är mera att min dotter byr sig främst vad som känns bra för henne och skiter i andra. Det är inte hatten i sig eller att hon är lat och vill hellre serfa på mobilen istället för att gå utan att hon anser att hennes bekvämlighet går före allt annat.
    Jag känner väl också nåt men min dotter ringer då hon behöver och kräver att jag ställer upp och det gjorde jag så klart vare sig jag hade lust eller inte.
    Allt handlar inte om vad man har och inte har lust att göra.
    Min dotter har inte svårt med livet på något sätt och vis.

Hatten har du absolut inget alls att göra med. Det är hennes val att använda den och det ska du bara acceptera. Ogillar du den uppmärksamheten så gå inte ut med din dotter då. Tycker din dotter gör helt rätt som känner efter vad hon vill och gör det. 

Om det stör dig hela hennes sätt att vara och att hon bara gör det hon vill göra så kan du inte heller göra något. Konsekvensen av att vara som hon är är att hon kan bli ensam då ingen vill passa upp på någon som inte ger tillbaka. Det din dotter inte kan göra är att kräva saker av dig. Mitt tips till dig är att du ställer upp med det du vill utan förväntningar på att hon gör samma sak. Är hon 40 år så vet du ju redan hur hon är. Om du inte vill ge utan att få tillbaka så sluta ställa upp på allt hon vill. Du behöver tänka mer på dig själv och fokusera på ditt liv. 
Svar på tråden Överdirver jag?