Utmattningssyndrom
Hej, jag känner igen mig.
Sliten men kan inte sova,
Får skuldkänslor när jag tänker att jag ska "ge upp" på jobbet och eventuellt återhämta mig av en sjukskrivning.
Arbetar på kontor, nya saker dyker upp hela tiden och kollegan som ska lämna över information till mig är troligtvis på bristningsgränsen hon med för allt hon lämnar över är otydligt, felaktigt vilket leder till att mina uppgifter grundar sig på felaktigheter. Det i sin tur leder till att jag får göra om det hon lämnat till mig.
Just nu jobbar jag från 6 fastän jag börjar jobba 8, jobbar på helgerna för att hinna med allt.
Småbarn, hus och allt därtill.
Ingen övertid eftersom det inte ingår i mitt avtal.
Vet inte hur länge jag orkar men jag kämpar på för jag känner sån oro inför en sjukskrivning, tanken på det får mig att känna mig som en dålig mamma.
Kommer skolan få reda på att jag är sjukskriven?
Usch vet inte varför men känner sån skam inför att eventuellt bli sjukskriven. Känner du igen det eller är det bara jag?
Nej, skolan får inte veta att du är sjukskriven om du inte själv säger något.
Ang din kollega som ska du säga ifrån till sin chef så denne får ta en prat med din kollega ang dennes psyke.
Sedan bör ni också ta upp arbetsmängden med eran chef. Man ska inte behöva jobba från kl 6 och helger för att hinna ikapp. Då är det för få personer för att utföra allt jobb.