Säga till chefen?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
En kollega som sjukanmälde sig igår såg jag på vårdcentralen igår eftermiddag. Är man sjuk håller man sig hemma, är mitt tycke. Ska jag säga till chefen? Är inte det ogiltig frånvaro?
Jag hade straffa dig om jag var chef och du kom rapportera en sån grej. Det spelar ingen roll var du såg honom. Säger han är sjuk betyder att han inte mår bra. Man kan vara sjuk och kunna gå.
Hab är kanske på vårdcentralen för att söka vård.
Och till slut it is none of your business.
Sist jag hade UVI kissade jag blod, hade feber och så ont att jag knappt vågade gå på toaletten. Det tog 3 dagar innan febern gick ner och smärtan började lägga sig.
Så bara för att jag tycker MAN TAR LEDIGT för att besöka VC så är jag ett troll?? Hur tänker ni?
Men är du på riktigt?!! Men skvallra du till chefen om du tror det gör dig duktig. Tror du bara kommer framstå som dum så mitt råd är att du avstår.
Men sluta .Ingen diktatur här tack.
TS, kan du svara på varför du var på vårdcentralen? Vad ger dig rätt att fråga vad kollegan gjorde där? Det är väl inte så illa att du själv jobbar inom vården?
Hur menar du att hon ställer till det för er andra för att hon sjukskriver sig istället för att ta ledigt? hon är ju bort ifrån jobbet ändå.
Troligtvis hade hon ont och ringde VC och visste inte vilken tid hon skulle få när hon sjukskrev sig. Du vet inte hur hon mådde eller hur ont hon hade.
Och hur menar du att hon ställde till det för er andra? du var ju inte heller på jobbet om du såg henne på VC, eller var du på lunch? och vad gjorde du på VC?
Chefen kommer att tycka att du är löjlig om du tar upp att hon var på VC, chefen kan inte heller veta hur ont hon hade eller hur hon mådde och självklart får man gå till VC om man sjukskrivit sig.