• Sparklinggrey

Gravid med bf Juni 2025!

Hej och välkommen till tråden och stort grattis till er graviditet! Här kan vi dela med oss av vår resa från start och bara hoppas att vi alla kommer i mål!❤️

• Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!
  • Kommerintepåettnamn
    Sparklinggrey skrev 2024-11-21 09:08:36 följande:

Har ni gjort något kul när ni berättade för anhöriga att ni är gravida? Kommer ni ta reda på kön och när, hur isåfall? Har tänkt på vid TUL att vi ska gissa kön och sen om det går få reda på v.20 vill vi veta. Har hört att vissa ber barnmorska skriva på en lapp och så kan man bestämma själva när man vill ta reda på könet. 

Jag och tjejkompisen är båda gravida så vi ska på nyårsafton poppa en varsin gender reveal-ballong för oss och våra respektive, annars har vi inte tänkt oss något speciellt. Vi gjorde IVF så våra närmaste har vetat om processen och graviditeten mer eller mindre innan vi ens plussade 😅
  • Anonym (Anonym)

Var på tul idag. Blev daterad till 22/5 så jag antar att jag få lämna denna gruppen och leta rätt på majgruppen istället 😅

• Sparklinggrey

Du får gärna stanna kvar i denna grupp som sagt alla graviditeter är olika och man vet aldrig när förlossningen blir om det inte är planerat kejsarsnitt. Du är så välkommen, men förstår om du vill gå med i maj grupp med. Tror nog en del kommer födas i maj, de flesta i juni och några i juli av dem som är med här 🥰

• Maelle89
    Hoppas alla mår bra. Jag har kämpat på nu med extremt illamående sen v.5. Provat olika tabletter och nu äntligen så känner jag mig lite bättre några stunder om dagen med xonvea. Jag är dock livrädd att de ska sluta fungera för de andra tabletterna jag fått utskriva har jag blivit värre av efter några dagar. Vet egentligen inte hur jag ska stå att må såhär i 28 veckor till. Hoppas innerligt att illamåendet avtar snart för detta tar fruktansvärt på psyket. Kan inte hjälpa till något hemma. Man känner sig värdelös Ligger bara i sängen. Ni som mått såhär i tidigare graviditeter eller mår såhär nu, när började det avta för er? 

Jag har iaf fått se bebis tre gånger nu. Ska gör NIP nästa vecka och sen om 2 veckor är det dags för TUL. Blir flyttad några dagar hit och dit hela tiden men beräknad i början av juni.
  • Anonym (Vet hur det är)
    Maelle89 skrev 2024-11-22 22:30:07 följande:
    Hoppas alla mår bra. Jag har kämpat på nu med extremt illamående sen v.5. Provat olika tabletter och nu äntligen så känner jag mig lite bättre några stunder om dagen med xonvea. Jag är dock livrädd att de ska sluta fungera för de andra tabletterna jag fått utskriva har jag blivit värre av efter några dagar. Vet egentligen inte hur jag ska stå att må såhär i 28 veckor till. Hoppas innerligt att illamåendet avtar snart för detta tar fruktansvärt på psyket. Kan inte hjälpa till något hemma. Man känner sig värdelös Ligger bara i sängen. Ni som mått såhär i tidigare graviditeter eller mår såhär nu, när började det avta för er? 

Jag har iaf fått se bebis tre gånger nu. Ska gör NIP nästa vecka och sen om 2 veckor är det dags för TUL. Blir flyttad några dagar hit och dit hela tiden men beräknad i början av juni.
  • Anonym (Vet hur det är)
    Maelle89 skrev 2024-11-22 22:30:07 följande:

Oj, det hände nåt med mitt inlägg, så det blev tomt.

Jag vet hur det är. Mådde kontant illa mellan vecka 5 och 22 nu min tredje graviditet. Tidigare grav har jag inte tagit medicin, jag har ändå mått ok, och illamåendet har blivit märkbart bättre efter vecka 14. Denna gång testade jag lergigan comp för att till slut (för sent) byta till xonvea. Det har funkat bra för mig. Och jag har nu, i vecka 24, trappat ner det och slutat helt.

Jag var också inställd på att det aldrig skulle sluta. Jag mådde skit psykiskt, kände inte igen mig själv. Men - det vände, om än lite senare än "vanligt". Nu är jag pigg och kry för det mesta! Så det finns hopp.
  • Anon0141

För alla er som mår illa- har ni testat ingefära kapslar? Jag trodde inte jag hade en bebis I magen för jag kan ränka på en hand hur många gånger jag mått illa. Förra graviditeten var snudd på att jag sjukskrev mig från v.7 för jag klarade knappt av att jobba.

• Maelle89
    Anon0141 skrev 2024-11-23 09:25:59 följande:

För alla er som mår illa- har ni testat ingefära kapslar? Jag trodde inte jag hade en bebis I magen för jag kan ränka på en hand hur många gånger jag mått illa. Förra graviditeten var snudd på att jag sjukskrev mig från v.7 för jag klarade knappt av att jobba.

Jag äter ingefärskapslar, B6 och en multivitamin. Går hos en hälsoläkare som tipsade mig om detta för någon vecka sen. Så de kanske inte hunnit verka än men jag överlever inte att vänta så var tvungen att testa annnan medicin från läkaren nu. Men kommer fortsätta med kapslarna sen när jag trappar ner på xenova, när jag nu gör det. Bara haft dem med en vecka. 
  • Sparklinggrey

Tycker jag har börjat känna sparkar nu. Betydligt tidigare än vid första graviditeten. Borde vara i vecka 13-14 nu. Sist kände jag inte förrän efter V.20 om jag minns rätt. 

Svar på tråden Gravid med bf Juni 2025!