• Anonym (Välja)

Partner eller barnen

Du får välja bo med din partner och träffa barnen bara på lov. ( tonåringar).partner INTE  flyttbar. 
    Eller bo nära barnen och träffa din partner ibland.
    Men risk att ni måste göra slut pg avstånd. 
    Vad väljer du ?

Jag jar de så nu.
    Barnen vill ha mamma tillbaka.
    Jag vill inte skiljas från min partner 

• Svar på tråden Partner eller barnen
  • Anonym (Mia)

Antingen är detta en trolltråd, eller så har TS stora psykiska problem. Kanske är hon utsatt för en psykopat till partner som brutit ner henne till den punkt att hon är beredd att överge sina barn för henne.

Är detta sant behöver du verkligen hjälp, TS.

• Anonym (Alltid barnen)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 12:17:33 följande:
    Han gillar inte barn o vill inte de kommer mellan oss och tar mig från honom. Han bad mig välja han eller dem. De va inte så att han mena jag aldrig få se dem igen. 
    Utan inte bo med oss. Och vill jag träffa dem hos mig , om de kommer till mig , då vill han inte vara här.
    Så om vi skulle bo med varandra nära barnen så måste jag ändå träffa barnen hos dem / min bror.
    Jag bor hos min bror när jag är med dem. 
    Jaså, det var du som haft trådar tidigare om din partner som är svartsjuk på dina barn. Det är ingen sund man. Du behöver lämna honom. Du kommer att förlora dina barn, de kommer att säga upp kontakten med dig om du prioriterar honom och hans behov framför dem. När ska du förstå det?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 12:30:58 följande:
    Jag förstår inte varför jag inte klarar de. Jag inser ändå nånstans att de inte är rätt.
    Men ändå bara tanken på gå så slår mitt hjärta väldigt snabbt. Jag får panik och känner mig rädd.
    Jag mått så dåligt av den känslan att jag haft flera  självmordsförsök.  
    Jag har hjälp från kurator och olika antidepressiva läkemedel  . 

Ändå när mitt ena barn gråter och säger mamma jag saknar dig . Jag vill att du kommer. Och hon är så klok o säger att hon mår dåligt av att jag blir skadad av min pojkvän.  Hon gråter o ber mig komma ändå kan jag inte gå
    Men gud, vad är det med honom som gör att du känner att du inte kan stå upp för dig själv och dina behov?
    Finns ingen man som hade fått mig att välja bort mina barn. Är hellre ensam resten av livet än med en sådan man. Du klarar dig själv och har ju barnen som kommer stötta dig.

en sådan man lämnar man på första varningsflaggan. Helt sjukt osunt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 12:30:58 följande:
    Jag förstår inte varför jag inte klarar de. Jag inser ändå nånstans att de inte är rätt.
    Men ändå bara tanken på gå så slår mitt hjärta väldigt snabbt. Jag får panik och känner mig rädd.
    Jag mått så dåligt av den känslan att jag haft flera  självmordsförsök.  
    Jag har hjälp från kurator och olika antidepressiva läkemedel  . 

Ändå när mitt ena barn gråter och säger mamma jag saknar dig . Jag vill att du kommer. Och hon är så klok o säger att hon mår dåligt av att jag blir skadad av min pojkvän.  Hon gråter o ber mig komma ändå kan jag inte gå
    Om en vän till dig berättade exakt det här för dig, att han är svartsjuk på hennes barn och försöker hålla henne ifrån dem, och att barnen gråter och saknar henne - vad hade du sagt? Nej, TS. Du ska lämna honom. Nu. Han kommer bara få dig att må sämre och sämre tills du inte har någon annan kvar. Ring en kvinnojour och få hjälp att lämna honom! Det där är destruktivt och inte sunt någonstans. DU KLARAR DET.
  • Anonym (Välja)
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-24 13:17:18 följande:

Antingen är detta en trolltråd, eller så har TS stora psykiska problem. Kanske är hon utsatt för en psykopat till partner som brutit ner henne till den punkt att hon är beredd att överge sina barn för henne.

Är detta sant behöver du verkligen hjälp, TS.

De är ingen trolltråd. Jag mår verkligen dåligt.  Ja Jag har tagit bort flera av mina egna behov . Jag har tappat mig  .Jag anpassar mig ständigt till honom. Behöver han egentid i 2v utan mig. Då anpassar Jag mig till det även om jag mår skit o inte ses på 2v. Så skit att jag knappt kan äta sova eller fungera som normal människa. Alla hans behov går 1 ! .
    Uttrycker jag mitt behov av ses oftare då kväver jag honom enligt han. Nu är de lite oftare så de är lite bättre. Eller om jag har andra behov typ mina barn . De sviker jag honom tycker han. 
    Sonen va här under ett lov och killen fick inte spela när sonen gjorde de. Han stod ut men klagade och vill inte vara här om sonen kommer igen. Då vill han inte träffa mina barn alls. 
    Jag har mycket i min ryggsäck.  Ett av mina barn dog 11år ung för 5 år sen . Jag mår skit redan innan.
    Jag känner att ja mår så dåligt att jag inte kan ta hand om mig själv längre 
  • Jemp
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:03:18 följande:
    De är ingen trolltråd. Jag mår verkligen dåligt.  Ja Jag har tagit bort flera av mina egna behov . Jag har tappat mig  .Jag anpassar mig ständigt till honom. Behöver han egentid i 2v utan mig. Då anpassar Jag mig till det även om jag mår skit o inte ses på 2v. Så skit att jag knappt kan äta sova eller fungera som normal människa. Alla hans behov går 1 ! .
    Uttrycker jag mitt behov av ses oftare då kväver jag honom enligt han. Nu är de lite oftare så de är lite bättre. Eller om jag har andra behov typ mina barn . De sviker jag honom tycker han. 
    Sonen va här under ett lov och killen fick inte spela när sonen gjorde de. Han stod ut men klagade och vill inte vara här om sonen kommer igen. Då vill han inte träffa mina barn alls. 
    Jag har mycket i min ryggsäck.  Ett av mina barn dog 11år ung för 5 år sen . Jag mår skit redan innan.
    Jag känner att ja mår så dåligt att jag inte kan ta hand om mig själv längre 

Det är tydligt att du tyvärr inte mår bra. Jag beklagar ditt barns död. 
    Det är också tydligt att den här mannen inte får dig att må bättre, utan tvärtom. Han bryr sig inte om ditt välmående, pressar dig till saker och isolerar dig. Han får dig dessutom att svika dina barn. 

Att inte kunna vara utan sin partner är inte heller ett tecken på välfungerande förhållande, utan osunt.

Bor ni redan ihop?

• Ess

Vad säger din bror om hela röran?
    Kan du få hjälp av honom att lämna denna mannen?
    Du måste lämna honom, han verkar inte klok för fem öre.

• Anonym (Välja)
    Ess skrev 2024-09-24 14:23:27 följande:

Vad säger din bror om hela röran?
    Kan du få hjälp av honom att lämna denna mannen?
    Du måste lämna honom, han verkar inte klok för fem öre.

Han tycker jag ska lämna
     De tycker hela min familj även barnen.
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (Välja) skrev 2024-09-24 14:29:36 följande:
    Han tycker jag ska lämna
     De tycker hela min familj även barnen.

Lyssna på de som vet ditt bästa och bara gör det. Du kan inte börja läka och må bättre förrän du tagit dig ur detta.

du gör slut, flyttar och blockar honom.

Och så bestämmer dig för att inte inleda någon ny kärleksrelation förrän du har läkt och är stabil igen. Ta hjälp av din bror, barnen och andra familjrmedlemmar. Påminn dig varje dag om vad som är viktigt. Det är INTE viktigt med en man som behandlar dig så fel, det är ju det som går dig att må så dåligt.

Svar på tråden Partner eller barnen