• Anonym (J)

Rånad hos frisören

Kom precis ifrån frisören efter att ha färgat håret och klippt mig. Det landade på 2750 kr. Är inte det väldigt dyrt? Hur kan det ha blivit så dyrt att gå till frisören? 

• Svar på tråden Rånad hos frisören
  • Quattro89

Bad du inte om offert innan du satte dig där? 

• Anonym (A)

Det är vad det kostar på många ställen idag. Tyvärr. Jag hade en frisör som var lite billigare, 2000 kr för klipp och sling men hon flyttade. Sen dess har jag färgat håret hemma. Återigen, tyvärr.

• Anonym (M)

HUR tar man inte reda på i förväg vad något kommer att kosta???

• Anonym (Orimligt)

Jag slutade färga hos frisör efter senaste besöket. En enkel helfärgning med mörk färg tog över 3timmar! Dyrt var det också men för mig var tidsåtgången det absurda. Kändes som att hon medvetet krånglade till det för att kunna ta mer betalt. 

• Anonym

Be att få ta hem håret i en påse och bara skaka runt lite färg i den nästa gång.

• Anonym (D)

Det priset är det många frisörer som tar. Det bästa är att kolla i förväg på deras prislista så man inte får några otrevliga överraskningar. Jag har slutat färga hos f för länge sedan, det är för dyrt. Slingor är jättefint men men jag skippar det också för nu.

• Anonym (J)
    Anonym (A) skrev 2024-09-24 12:55:58 följande:

Det är vad det kostar på många ställen idag. Tyvärr. Jag hade en frisör som var lite billigare, 2000 kr för klipp och sling men hon flyttade. Sen dess har jag färgat håret hemma. Återigen, tyvärr.

Det förstår jag att du gör för att betala närmre tre tusen kr för knappt två timmar är inte rimligt
  • Anonym (J)
    Anonym (D) skrev 2024-09-24 13:21:52 följande:

Det priset är det många frisörer som tar. Det bästa är att kolla i förväg på deras prislista så man inte får några otrevliga överraskningar. Jag har slutat färga hos f för länge sedan, det är för dyrt. Slingor är jättefint men men jag skippar det också för nu.

Jag borde ha kollat upp priset i förväg så där får jag skylla mig själv, men hur kan de ta så mycket? Är det fri prissättning? 
    Anonym (Orimligt) skrev 2024-09-24 13:06:34 följande:

Jag slutade färga hos frisör efter senaste besöket. En enkel helfärgning med mörk färg tog över 3timmar! Dyrt var det också men för mig var tidsåtgången det absurda. Kändes som att hon medvetet krånglade till det för att kunna ta mer betalt. 

Vad fick du betala? Tre timmar lät länge, min färgning också vanlig enkel mörk ton + klippning tog knappt två timmar.
  • Anonym (D)

Kollade lite priser nu. Hos min frisör, i Stockholm Vasastan och inte hipp på något sätt, klipp + färgning från 2200 kr.  Kan bli dyrare alltså.
    Andra salonger samma eller några hundra dyrare. Många salonger skriver att vill man ha en mer exakt offert får man kontakta dem innan. Det låter som det är många som blir överraskade av priset.

• Mrs Moneybags

Det är dessvärre ett normalt pris idag för klipp och färg. Slingor är väl ännu dyrare. Förstår inte hur folk har råd, men men.

Svar på tråden Rånad hos frisören