Rånad hos frisören
Kom precis ifrån frisören efter att ha färgat håret och klippt mig. Det landade på 2750 kr. Är inte det väldigt dyrt? Hur kan det ha blivit så dyrt att gå till frisören?
Kom precis ifrån frisören efter att ha färgat håret och klippt mig. Det landade på 2750 kr. Är inte det väldigt dyrt? Hur kan det ha blivit så dyrt att gå till frisören?
(D) vill du nämna vilken salong det är? Jag bor i Vasastan och vill gärna ha tips för den dagen min hemmafärg går åt skogen.
Det låter lite dyrare än medel, men ändå inte jättelångt från vad det kostar i dag.
Min frisör tar fortfarande 600 för en klippning och mellan 1500 och 2000 om det är både klippning och färgning, lite beroende på hur avancerat det ska vara. Dessutom får man alltid gå och putsa till luggen eller topparna gratis innan nästa rejälare klippning behövs. Helt otroligt duktig och trevlig är hon dessutom.
Hon har medvetet valt att ligga lågt i pris för det kan hon göra och ändå få en bra vinst. Hon äger sin lokal, omkostnaderna är små och de är bara två i personalen som kan styra sitt arbete själva. "Vi lever hellre på många nöjda kunder som vill komma tillbaka än på ockerpriser" säger hon.
Snacka om att hon får kunder.
Jag slutade färga hos frisör efter senaste besöket. En enkel helfärgning med mörk färg tog över 3timmar! Dyrt var det också men för mig var tidsåtgången det absurda. Kändes som att hon medvetet krånglade till det för att kunna ta mer betalt.
Tja, de har räkningar som ska betalas på lokalen precis som alla andra. Sen ska de ha lön också som de kan betala räkningarna hemmavid med också.
Min frisör (ligger vid Vasaparken i Stockholm) tar från 650kr för klippning och från 2300 för helfärgning plus klippning (120 min). Slingor beräknas ta 180 minuter och kostar från 3100kr inkl klippning.
Jag klipper mig bara och tycker att det är 100% värt det då min frisör är duktig.
Jag slutade färga hos frisör efter senaste besöket. En enkel helfärgning med mörk färg tog över 3timmar! Dyrt var det också men för mig var tidsåtgången det absurda. Kändes som att hon medvetet krånglade till det för att kunna ta mer betalt.
Man kan uppfattas som naiv och lättlurad om man inte frågar om priset i förväg. Det kan ge frisören incitament att ta betalt mer än nödvändigt. Nästa gång, se till att ta reda på priset i förväg och jämför med andra likvärdiga salonger.
Ungefär vad jag betalade sist för slingor och klippning (Vasastan, Stockholm).
(D) vill du nämna vilken salong det är? Jag bor i Vasastan och vill gärna ha tips för den dagen min hemmafärg går åt skogen.
(D), jag gick på Peach intill Vanadisrondellen tidigare så dit hittar jag. Stort tack för tips!
Men vad tänker du att en frisör borde ha i timpris? Det är ju via kunder de får in sina löner). Om du räknar på vad produkterna de använder kostar, lokalhyra och löner - hur mycket i vinst tror du att de går?
Frisörer förr hade kanske inte samma vidareutbildningar som de går nu och produkterna var billigare.
Men om du räknar på det - vad tycker du de är värda i lön?