Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Anonym (V) skrev 2024-09-30 18:12:24 följande:

Vilka kön det var på TS fest vet jag inte men nej det blir inte skillnad om man hade en specifik tanke om tex fest för enbart tjejer, fest för enbart nära vänner, fest för enbart arbetskamrater, osv. Det får man lov att ha.

jag tycker inte man måste bjuda in allas partners på möhippa men med erat tänk så borde man ju det, om man nu är konsekvent och inte kör med det resonemanget enbart när det passar ditt eget tyckande 

Nej jag hade inte brytt mig då INGEN är bjuden som respektive. Utan som nära vän. Om TS hade skrivit tex en inbjudan till  ?Molly med respektive? till dig men jag fick inbjudan ?Till V? ( alltså ingen respektiv) så hade du haft en poäng. Men nu fick alla dessa en egen inbjudan, INGEN var inbjuden i egenskap av respektive. Så respektive hade inget med saken att göra, utan det är vänner som är inbjudna, ingen blev inbjudan för att man råkar vara någons respektive. Men det här har jag skrivit flera gånger redan så ni förstår väl inte den här gången heller utan fortsätter tjata om respektive trots att ingen var inbjuden som respektive.

Det framgår att vännen med den nya partnern är en man och hans nya en kvinna.
    Alltså en fest med bägge kön på deltagarna.

Du ser alltså inte skillnad på en fest med deltagare av båda kön och en fest för enbart tjejer,killar eller kollegor?

Ok,så du vet hur TS inbjudningar såg ut?
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-30 19:37:05 följande:
    Jag bara påpekade att du hade fel när du skrev att alla var nära vänner. Den där partnern var inte nära vän.
    Och jag påpekade att jag inte tycker att det spelar någon roll när resten är nära vänner och de trots allt har varit ett par i 6 månader.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-30 19:51:37 följande:
    Nej jag ser inte vad du menar skillnaden är om man tex har enbart tjejer, enbart vänner, eller enbart kollegor ( som för övrigt också kan vara båda kön så jag vet inte varför du vill att jag ska se skillnad på en fest med deltagare av båda kön och en fest med kollegor)

TS har svarat mig att ingen är inbjuden som någons respektive så ja jag antar att ingen fick en inbjudan om att ta respektive med sig
    Ser du verkligen inte skillnad på en tjejfest,där bara tjejer är inbjudna och en födelsedagsfest där personer av båda kön är inbjudna?
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-01 14:09:52 följande:
    Det har jag redan svarat på: NEJ jag ser inte skillnaden
    Nej,det är uppenbart.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-01 14:14:04 följande:
    Fast för TS spelar det roll och det är hon som står för festen, inte du. Du skrev att alla är nära vänner och det är fel. Så den premissen kan du inte utgå ifrån så då faller hela det följande resonemanget.
    Men ät man nära vänner och alla är par så bjuder man inte in alla utom en.
    Även om en av vännerna har träffat en ny partner.
    Det är så man gör enligt vett och etikett.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-02 10:09:17 följande:
    Fast tydligen var det inte uppenbart för dig eftersom du fortsatte ställa samma fråga
    Ja,efetrsom du inte har svarat på den.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-02 10:10:35 följande:
    Nej, alla i paren var inte nära vänner så du framställer det fel igen.
    Men det spelar ingen roll när det handlar om vett och etikett.
    Är alla nära vänner och en av dem har träffat en ny så bjuder man in även den personen.
    Det är fult att utesluta bara en.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-02 21:32:00 följande:
    Jag hade skrivit till dig i ett par inlägg där det framgår att jag inte ser någon skillnad på det (196, 207) . Ändå så frågade du om jag inte ser någon skillnad
    Nej,det är ganska uppenbart att du inte gör det. Så det är ingen idé att diskutera den saken mer.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-02 21:39:00 följande:
    Nej inte när festen bara är för nära vänner. Precis som det inte är fult att utesluta någon som inte är tjej eller någon som inte är kollega, om man ska ha tjejmiddag eller fest för arbetskamrater. Om några arbetskamrater även råkar vara i par så är det inte fult att inte bjuda en partner som inte är kollega. På en fest för kollegor.
    Och den situationen kan ju uppstå även vid en tjejmiddag. Om några av tjejerna är även tillsammans med varandra men gubben som är partner till en av tjejerna blev inte inbjuden för han är inte tjej. Precis som en partner som inte är nära vän, inte blir bjuden till en fest för enbart nära vänner.
    Ok. Det är bara att inse att vi har olika åsikter om det här.
    Du anser att det är ok att utesluta bara en person. Jag gör det inte.
    Vi får enas om att vara oeniga i den här frågan.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 15:33:04 följande:
    Du tycker ju också det är ok att utesluta en person om den har fel kön eller inte jobbar där. Som inte ens är ett lika intimt sammanhang. Men att någon enbart vill ha de närmaste på sin egen födelsedagsfest kan du inte acceptera.
    Ja,det kan jag acceptera. Men inte att man bjuder alla utom en.
    Har en av de närmaste träffat en ny partner så bjuder man in även den.
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 15:34:06 följande:
    Nej och det verkar inte du heller göra. Du bara påstår att det är en skillnad utan att påvisa den.
    Jodå,och jag,och andra här i tråden,har försökt förklara för dig flera gånger,men antingen så förstår du verkligen inte eller så vill du inte förstå.
    Och då är det svårt att försöka föra en vettig diskussion.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 18:27:25 följande:
    Fast då accepterar du ju inte att någon enbart vill ha de närmaste på sin födelsedag. Du kan inte ha både och. Antingen accepterar du det eller inte.

Så visa då det inlägget som förklarar varför det är OK att utesluta en partner på tjejmiddag eller för fest kollegor men inte på en födelsedagsfest för nära vänner.
    Jo,räknar man vännerna till sina närmaste så bjuder man även deras partner.

På en tjejmiddag så bjuder man alla tjejer utan deras partner. Inte alla tjejers partner utom en. Är det svårt att förstå?
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 21:13:50 följande:
    Fast fortfarande du motiverar inte skillnaden du bara skriver att det är så bara utan att förklara varför
    Jag har förklarat flera gånger. Men det verkar inte gå in.
    Men jag tycker att Anonym (Nia) har förklarat det bättre.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-05 22:07:49 följande:
    Nej ni säger inte samma saker. Du tyckte ju det var ok att utesluta gubben från tjejmiddagen, det tyckte inte anonym(Nia)
    Jag har samma åsikt som Nia. Det är bara du som inte förstår.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-07 20:15:16 följande:
    Nej du svarade tidigare att det var skillnad på att utesluta gubben på en tjejmiddag. En tjejmiddag är bara för tjejer, svarade du mig.
    Ja,och så är det ju. Annars är det ju ingen tjejmiddag. Eller tycker du att man ska bjuda in frun på en herrmiddag också?
    Är det då en herrmiddag?
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-07 21:22:21 följande:
    Diskutera inte det med mig utan med Nia som du trodde du var överens med. Hon anser man ska bjuda in gubben på en tjejmiddag.
    Nej,så har jag inte tolkat henne.
    Och vi är överens och menar samma sak.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-07 21:50:31 följande:

Jo hon skrev att då bjuder man givetvis killen också. För man utesluter inte en person.

I rest my case.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-10-07 22:34:44 följande:
    Det visar att du tolkar henne fel om du inte förstod det.
    Nej,det visar bara att det inte går att diskutera med dig.
    Vi får helt enkelt enas om att vara oeniga i den här frågan.
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?