• Anonym (Ledsen)

Vill ändå

Ska försöka korta ner en lång historia ?..för 3 år sen träffade jag en 19 år yngre man som jobbade tillfälligt här i Sverige. Vi hade ett sexuellt förhållande där han kom hit på helgerna

Sen 1 år är han tillbaka i sitt land, ett icke eu land i balkan?..

Grejen är att hsn utnyttjat mig på pengar. Säkerligen över 100000 sammanlagt. Har inga sparpengar kvar.

Ändå är jag bunden till honom, och hsn vill komma till Sverige o bo med mig. Problemet är då att jag blir försörjningsskyldiig?

Jag mår skitdåligt över att mina pengar är slut så jag inte har möjlighet till det?..och jag längtar så enormt efter honom ?.mitt liv o tankar kretsar kring honom ?..vad ska jag ta mig till, ? 😭

• Svar på tråden Vill ändå
  • Anonym (In)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-27 16:41:06 följande:

Tack för alla svar  tips o länkar!

Det är så bra att läsa era svar, och se hur idiotiskt ni tycker det är

För jag är ibland osäker om det är normalt eller inte..

Och ibland är det inte så enkelt som att folk är onda eller goda utan vi hamnar alla i situationer där vi agerar som vi gör beroende på vilka vi är och vad vi har våra bagage. Men normalt, nej det är det verkligen inte. 

Oavsett låter det jättebra att du kommit fram till att du måste ändra hur du förhåller dig till den här personen. Ge för allt i världen inte några mer pengar! 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (In) skrev 2024-09-27 17:53:45 följande:

Och ibland är det inte så enkelt som att folk är onda eller goda utan vi hamnar alla i situationer där vi agerar som vi gör beroende på vilka vi är och vad vi har våra bagage. Men normalt, nej det är det verkligen inte. 

Oavsett låter det jättebra att du kommit fram till att du måste ändra hur du förhåller dig till den här personen. Ge för allt i världen inte några mer pengar! 

Nä har inte möjlighet nu.  Men skulle jag komma över pengar blir det en utmaning 🥴
  • En glad tjej
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-25 00:29:46 följande:
    Vill ändå

Ska försöka korta ner en lång historia ?..för 3 år sen träffade jag en 19 år yngre man som jobbade tillfälligt här i Sverige. Vi hade ett sexuellt förhållande där han kom hit på helgerna

Sen 1 år är han tillbaka i sitt land, ett icke eu land i balkan?..

Grejen är att hsn utnyttjat mig på pengar. Säkerligen över 100000 sammanlagt. Har inga sparpengar kvar.

Ändå är jag bunden till honom, och hsn vill komma till Sverige o bo med mig. Problemet är då att jag blir försörjningsskyldiig?

Jag mår skitdåligt över att mina pengar är slut så jag inte har möjlighet till det?..och jag längtar så enormt efter honom ?.mitt liv o tankar kretsar kring honom ?..vad ska jag ta mig till, ? 😭

Han utnyttjar dig, säkert för att få uppehållstillstånd. Om man älskar någon lurar man inte den på pengar! Snälla, backa, bryt kontakten med honom. Du förtjänar bättre och vem vill ens ha en utfattig man som behöver leva på en?
  • Anonym (In)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-27 18:01:51 följande:
    Nä har inte möjlighet nu.  Men skulle jag komma över pengar blir det en utmaning 🥴
    Prata med de du har omkring dig så att de kan hjälpa dig att stå emot. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-27 18:01:51 följande:
    Trots att han redan tagit massa pengar? Du behöver ha självrespekt och inte låta andra utnyttja dig. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (R) skrev 2024-09-27 18:26:13 följande:
    Trots att han redan tagit massa pengar? Du behöver ha självrespekt och inte låta andra utnyttja dig. 
    Jag är strutsen personifierad.  Gräver huvudet i sanden, och tänker bara på hur vansinnigt attraherad jag är av honom 😒
  • En glad tjej
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-27 19:19:47 följande:
    Jag är strutsen personifierad.  Gräver huvudet i sanden, och tänker bara på hur vansinnigt attraherad jag är av honom 😒
    Det är säkert eftersom han är så mycket yngre. 19 år är mycket. Men faktum kvarstår att han utnyttjar dig för pengar och för att då komma till Sverige.
  • felicityporter
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-09-27 19:19:47 följande:
    Det är faktiskt upp till dig själv att visa dig såpass mycket självrespekt att du pissar på en man som så tydligt endast vill vara med dig för pengar. Försök skaffa dig lite stake, för fan! Han är en loser, en nobody som bara vill utnyttja dig för pengar. Visa honom då hur stor nolla han faktiskt är och att du inte är en komplett idiot! Jag tycker faktiskt han låter extremt oattraktiv baserat på din beskrivning. Usch! Du kan få så mycket bättre!
  • Anonym (Ledsen)
    felicityporter skrev 2024-09-27 20:55:39 följande:
    Det är faktiskt upp till dig själv att visa dig såpass mycket självrespekt att du pissar på en man som så tydligt endast vill vara med dig för pengar. Försök skaffa dig lite stake, för fan! Han är en loser, en nobody som bara vill utnyttja dig för pengar. Visa honom då hur stor nolla han faktiskt är och att du inte är en komplett idiot! Jag tycker faktiskt han låter extremt oattraktiv baserat på din beskrivning. Usch! Du kan få så mycket bättre!
    Uppskattar din rakhet. Ös på bara. Jag behöver höra det, och kommer läsa detta om o om igen 😊
  • Bunny s

Du säger att han fått dig att spendera alla dina sparpengar på honom. Det är inte kärlek utan med största sannolikhet så har han utnyttjat dig för pengar. 
    Jag märker att du egentligen är medveten om det men säger att du är så attraherad av honom och svårt att hålla dig ifrån. 
    Det skiljer 19 år mellan er och relationen har bestått av mycket pengagåvor från din sida. 
    Jag tänker att du må vara genuint attraherad av honom men tyvärr är det stor risk att han inte är det av dig utan bara rakt av anspelar på det och känslor för att komma åt dina pengar. Jag vet ett antal äldre män som blivit utsatta av det här av yngre, afrikanska kvinnor. De har gått in i det som en kärleksrelation som kostat männen mycket (!) pengar och sen har det slutat i brustet hjärta då de uppdagats att kvinnorna varit gifta eller haft fler äldre pojkvänner (sugardaddys). 
    Ena erkände då att det här är vanligt, att unga afrikanska kvinnor i Sverige kör en sån här livsstil. 
    Nu tappa jag tråden lite, men poängen är att det är en stor risk att han känner noll för dig, att du är bara pengar i hans ögon och kanske även en möjlighet till att få uppehållstillstånd.
    Kämpa dig ur det här och kom vidare, du kommer bara bli ännu mer sårad om du fortsätter. 
    Kram till dig och lycka till! 

Svar på tråden Vill ändå