Anonym (Trul) skrev 2024-09-28 01:52:48 följande:
Som jag skrev till ts nyss så är det aldrig bra att överföra sina rädslor till sina barn eller vara för överbeskyddande men det behöver nödvändigtvis inte vara skadligt för barnet och är ingenting som man gör en orosanmälan för.
Jag vet inte vad din mamma utsatte dig för men om det är samma situation som ts tar upp så fanns det inga grunder att anmäla din mamma för, och om din situation var annorlunda så förstår jag inte ens varför du tar upp det i det här sammanhanget då det inte är jämförbara situationer.
Det här var ett okänsligt svar från Trul till den som önskade att hennes mamma hade blivit anmäld. Hon upplevde som barn att mamman inte klarade av att ta hand om henne på bästa sätt och önskar att någon hade ingripit så att någon hade sett det här barnet och gett det stöd. Då kan du, Trul, inte förneka att mamman borde fått hjälp. Lyssna på barnet! I detta fall ett vuxet barn. Vi får aldrig höra barnens behov. Men i detta fall gör vi det, nu från ett vuxet barn. Soc finns till för barnet. Här har vi ett ypperligt exempel på när det hade varit rätt att anmäla, dvs när barnet själv känner ett behov av hjälp från andra vuxna för att hon inte får det hon behöver av mamman.