Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Den här regering är hemsk

Anonym (Johanna) skrev 2024-12-16 11:26:41 följande:
    Inkomsterna hos låginkomsttagare, pensionärer, sjukskrivna etc har ju inte alls hängt med inflation utan blivit urgröpta. Sådant som barnbidraget ligger kvar på samma nivå sedan många år. Så på vilket sätt skulle folk ha bättre råd med mediciner för att högkostnadsskyddet höjs i takt med inflationen? Antagligen vet du inget om hur det är att ha det tufft ekonomiskt.
    Jag tycker absolut att barnbidraget bör höjas rejält, det har ju urholkats ut av inflationen. Vi har för få barn i Sverige och barnfamiljer bör gynnas.

Jag har röstat blått i många år men i nästa val blir det nog Magdalena för nu tycker jag att det gått för långt, jag vill inte ha ständigt ökade ekonomiska klyftor i Sverige. Även om jag själv gynnas av en moderat regering. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Johanna) skrev 2024-12-16 13:31:32 följande:

Hade man satsat på att förbättra ekonomiskt för fattiga hade man dessutom fått igång ekonomin bättre. Folk kanske unnar sig den där fikande, biobesök eller ny jacka till barnen. Skattesänkningarna för rika hamnar bara på banken 

Ja, en höjning av barnbidraget skulle sätta igång hjulen i samhället. Och förbättra för barnfamiljer. 
    Förbättringar som gör för enbart högavlönade, tex sänkning av värnskatten, sätter in fart på några hjul alls. Det investeras i globala aktiefonder till stor del och blir då inte inte ens investeringskapital till svenska företag. Bidrar bara till att sänka vår redan svaga valuta SEK.
Svar på tråden Den här regering är hemsk