Ledsen
Vad tråkigt för er alla och då tänker jag även på barnen. Min erfarenhet är att människor ofta I sådana här situationer lägger fokus på att bevisa att man själv gör och tänker rätt. Tyvärr tror jag bara att det gör att relationen blir värre oavsett om du egentligen har rätt. Det låter som att det skulle kunna finnas mycket prestig. i alla fall hos ena föräldern. Försök att hitta ett sätt att börja om. Det vanligaste är att en förälder är för auktoritär och tycker att barnet ska göra som de säger med hjälp av bestraffning eller morötter. De tror att barnet ska lära sig genom de ger konsekvenser, vilket aldrig är ett bra sätt att få barnen dit man vill. Den andra föräldern kan ha ett mer kärleksfullt och förstående förhållningssätt till barnen. Men barn mår inte bra av att få göra allt de känner för att göra. Barn Behöver både struktur och kärlek. Att vara auktoritär är inte att ge struktur. När två föräldrar är så olika så tenderar den varma föräldern att släppa på strukturen för att ge mer värme och den andra blir mer frustrerad och auktoritär. Kan ni så läs på om auktoritativt föräldraskap och försök att hitta en gemensam väg som ni båda tror på och stötta varandra istället. Oavsett på vilket sätt ni båda har olika syn på föräldraskapet. Ta hand om er och barnen!