• Anonym (????)

Hjälp mig?

hej

Det hände en incident i somras som jag har ältat på och inte kunnat släppa. jag va på en semesterresa i turkiet och jag min kusin hade bröllop i 2 dagar. på 1:a dagen så kommer min kusins fru bästa vän (som jag inte känner) och börjar ställa sig framför mig med ryggen vänt mot mig, och detta gjorde hon medans vi dansa och klappa händerna inför bruden.  Detta tog jag hårt på eftersom jag inte förväntade mig detta och att någon ville göra det med flit, vet ej om det va för att håna mig, trigga igång mig, provocera mig? 

2:a bröllops dagen så hade vi trevligt hela kvällen tills i slutet då jag sitter ensam på ett borde med min mamma och då kommer denna (min kusins frus bästa vän) och går från andra sidan salen för att komma närmare mig (4-5m) och står mot ryggen vänt mot mig? 

vad betyder detta? är det en förnedring? förolämpning? 

jag känner inte denna tjejen så jag hade svårt att en ta åt mig i början men jag vet inte varför det stör mig nu?

• Svar på tråden Hjälp mig?
  • Anonym (r)

va.... varför skulle detta betyda något?

• Anonym (Isa)

Jag tror inte jag hänger med här riktigt TS!?

Menar du att ni alla stod och tittade på bruden som var framför er och så kom det någon som ställde sig framför dig--med ryggen åt dig för att personen ville se bruden?

Var det inte flera som stod och tittade på bruden och var/hur stod dom då?

Det låter ju som om du har läst in något i det där som antagligen inte ens har med dig att göra.
    Personen ställde väl sig där för att bäst se bruden, eller!?..Hen tänkte säkert inte ens på att hen hade ryggen mot dig..
    Och andra gången så ställde hen sig så kanske pga att prata med någon framför. Och på fest så brukar det alltid finnas folk som har ryggen åt dig..
    Ta det inte personligt i vilket fall..

• Anonym (????)

Jo det va personligt för att gästerna höll på att gå hem så jag satt själv med min mamma och  det fanns inga andra gäster runt om oss vi var alltså själva på den sidan som jag satt. Denna vännen ser mig rakt i ögonen och kommer gåendes mot mig och vänder mig om framför andra gäster som satt kvar på en annan sida (hoppas du förstår vad jag menar) jag vet att det va personligen mot mig och det är det som stör mig. 

• Anonym (Isa)
    Anonym (????) skrev 2024-10-05 16:30:58 följande:

Jo det va personligt för att gästerna höll på att gå hem så jag satt själv med min mamma och  det fanns inga andra gäster runt om oss vi var alltså själva på den sidan som jag satt. Denna vännen ser mig rakt i ögonen och kommer gåendes mot mig och vänder mig om framför andra gäster som satt kvar på en annan sida (hoppas du förstår vad jag menar) jag vet att det va personligen mot mig och det är det som stör mig. 

Jag tror dig..  
    Men samtidigt..varför Skulle hon vilja förstöra för dig på det sättet innan hon kände dig!?
    Kan det inte bara vara ren slump? Att du ha träffat henne innan dess? Eller att det är/var en gammal "ärkefiende" typ
    Kan du ha sagt eller gjort något mot henne som gjorde att hon reagerade som hon gjorde!?
    Eller för all del kan hon ha gjort något mot dig tidigare som du inte ens har tänkt på!?

I vilket fall så är det ju inget du har gjort fel eller egentligen behöver bry dig om egentligen....
    Du är antagligen inte lika gammal som mig, 😂 
    För jag lovar dig att med åldern så kommer visheten, lugnet och du struntar mer och mer i vad män (folk tycker om dig och istället fokuserar du på det du vill göra bara) 
  • EpicF
    Anonym (????) skrev 2024-10-05 16:30:58 följande:

Varför skulle det var personligt mot dig? 

Du satt i närheten av andra hon ville prata med och då råkade hon vända ryggen mot dig. På fest/tillställning blir det så att man kan vända ryggen mot någon för att att prata med en annan person. Det är inget personligt mot den personen utan det bara blir så.

Du läser in saker som inte finns. Får känslan av att du är rätt ung, 20-års ålder eller under 20. 
  • Anonym (????)
    Anonym (Isa) skrev 2024-10-05 20:23:00 följande:
    Jag tror dig..  
    Men samtidigt..varför Skulle hon vilja förstöra för dig på det sättet innan hon kände dig!?
    Kan det inte bara vara ren slump? Att du ha träffat henne innan dess? Eller att det är/var en gammal "ärkefiende" typ
    Kan du ha sagt eller gjort något mot henne som gjorde att hon reagerade som hon gjorde!?
    Eller för all del kan hon ha gjort något mot dig tidigare som du inte ens har tänkt på!?

I vilket fall så är det ju inget du har gjort fel eller egentligen behöver bry dig om egentligen....
    Du är antagligen inte lika gammal som mig, 😂 
    För jag lovar dig att med åldern så kommer visheten, lugnet och du struntar mer och mer i vad män (folk tycker om dig och istället fokuserar du på det du vill göra bara) 

nä hon har träffat mig 1 gång innan och HATAR mig pga en annan person som har snackat så mycket skit om mig.så hon ville väl jävlas men på distans på nått sätt. Jag blev mest chokad och tänkte att man orkar lägga ner sin tid och samtidigt som det störde mig. Jag visste inte då hur jag skulle reagera så jag försökte ignorera henne men innerst inne så störde jag mig. Tänker att man kommer  fram till någon som sitter typ själv och vänder ryggen mot en för att jävlas och står där en stund. 

Du som verkar lite äldre är det en förnedring eller kränkning eller va fan är det?

jag är 30+men fan vad jag ältar på detta jag kan inte släppa det?.

• EpicF
    Anonym (????) skrev 2024-10-06 11:53:54 följande:

nä hon har träffat mig 1 gång innan och HATAR mig pga en annan person som har snackat så mycket skit om mig.så hon ville väl jävlas men på distans på nått sätt. Jag blev mest chokad och tänkte att man orkar lägga ner sin tid och samtidigt som det störde mig. Jag visste inte då hur jag skulle reagera så jag försökte ignorera henne men innerst inne så störde jag mig. Tänker att man kommer  fram till någon som sitter typ själv och vänder ryggen mot en för att jävlas och står där en stund. 

Du som verkar lite äldre är det en förnedring eller kränkning eller va fan är det?

jag är 30+men fan vad jag ältar på detta jag kan inte släppa det?.

Varför skulle hon hata dig? 

30+, jo tjena 😅
  • Anonym (????)
    EpicF skrev 2024-10-06 12:02:23 följande:
    Varför skulle hon hata dig? 

30+, jo tjena 😅
    För att hon vill ?backa upp? sin kompis som ogillar mig och har tjafsat med mig? asså jag tror du inte förstår helheten🙈 och jag vet inte varför jag ältar på det ännu men vill få hjälp med att släppa iväg dessa tankar som triggat igång allt i mitt huvud. 
    Kvinnor kan vara onda.
Svar på tråden Hjälp mig?