• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-05 17:35:58 följande:

Du har naturligtvis 100% rätt när du skriver att kvinnor i huvudsak är ute efter bekräftelse på nätdejtsidor.

Många kvinnor har inga intressen bortsett från att hitta fel och brister hos de som skickar meddelanden. (Om jag har fel varför fokar då alla kvinnor i tråden på dig?)

Men även om kvinnor inte svarar på meddelanden så innebär det inte att dom inte vill få meddelanden. I själva verket är många kvinnor helt beroende (typ drogberoende) av den uppskattning de får nätsidorna. En dag utan bekräftelser är en katastrof för snygga kvinnor. Många kvinnor bryter samman om det går 3-4 dagar utan bekräftelser från män.

Om män systematiskt undviker nätdejtingsidor kommer det därför att få stor effekt.
    Var precis den känslan jag fick i flera fall. Jag minns speciellt en profil på en attraktiv kvinna. En av få på den sidan som faktiskt hade ett attraktivt utseende som stack ut. 

Hon var inloggad varje gång jag loggade in. Jag skrev till henne inom några dagar efter att jag startat mitt konto. Fick inget svar och hon besökte aldrig ens min sida och profil. Men hon var konstant inloggad från den dagen jag öppnade mitt konto tills dess att jag avslutade mitt medlemskap. Testa för skojs skull att skicka till henne innan jag sa upp kontot - inget svar, tittade inte ens på min profil. 

Jag tror inte bara att folk är ute efter bekräftelse utan också har det som nått socialt strategispel. Inget verkligt intresse av att träffa någon på riktigt utan bara prata med folk, se hur snygga och attraktiva killar som tar kontakt m.m. Jag tror det blir en kombination av strategispel och bekräftelsejagande. 
  • Ascendere
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:56:14 följande:
    Det är lite märkligt. Jag vill verkligen inte låta arrogant eller så men ute i den verkliga världen hade majoriteten av de jag skickade till aldrig haft en chans att få någon som mig. Av alla de jag skickade till var det kanske bara 10-15 som jag verkligen var intresserad av. Men ju färre svar jag fick, ju mer började jag skicka ut i ren desperation bara för att kunna få igång nått. Många av de jag skickade till var låginkomsttagare med vanliga på lager, undersköterskor, maraffärer m.m. som inte har en ekonomi som i närheten av min. Och de var kanske 5-7 utseendemässigt. Många var frånskilda och hade småbarn i bagaget. 
    Deras totala attraktionsvärde var rätt lågt i många fall. 

Jag pluggade till civilingenjör och arbetade vid sidan av. Jag hade rätt uselt med tid att hinna festa runt om man säger så. Det gick även mestadels killar i klassen som du kanske förstår. 
    Är du på riktigt? 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Texten?) skrev 2024-10-05 20:15:12 följande:

Du nämner bara dina bilder men har du ansträngt dig med att skriva en bra profiltext som visar vem du är Och vad du söker? Har du fyllt i din riktiga längd (utan att lägga på de obligatoriska 3-5 centimetrarna)? 
    hade du kopierat in din text här hade vi kunnat ge tips.

men tyvärr tror jag det handlar om det gamla vanliga, att män överskattar alltid sitt utseende och attraktionsgrad. Det är komiskt att män alltid tror att de är snyggare än vad de är. Prova skriv till kvinnor som inte har foto! för du gör säkert samma fel som många andra, skriver till unga, attraktiva kvinnor och inbillar er att ni är på deras nivå. en kvinna är hellre ensam är med en man som inte intresserad dem 

Jag säger inte att jag är världens snyggaste man eller nått. Jag är en ganska snygg man som ingår i det övre skiktet, inte snyggast men högre attraktionsvärde än 75-80% av männen. Jag baserar det på vad jag hört från andra, vad jag upplevt i verkliga livet, vilka kvinnor som attraherats av mig tidigare i verkliga livet, vad jag ser i spegeln. Jag varken överskattar eller underskattar mitt utseende. 
    Ska även nämna att jag inte enbart sökte efter vackra kvinnor utan kvinnor som såg någorlunda okej ut, normala average kvinnor. Gick mest efter personlighet och intressen när jag sökte, kvinnan skulle vara någorlunda normalbyggd och ha ett gångbart ansikte. Huvudsaken var personlighet, intressen, intellekt. 

För att svara på din fråga. Ja! Jag tog mig tid att göra en ordentlig profil. Försökte ha med så mycket info jag kunde. Beskrev vem jag var och vad jag sökte. Vilka intressen jag har och vad jag är ute efter med mitt nätdejtande. 
    Jag började med att ha en rätt lång text. Efter någon månad förkortade jag ner den eftersom jag inte tyckte det gav resultat. 
  • Anonym (Patania)
    Ascendere skrev 2024-10-05 22:54:59 följande:
    Är du på riktigt? 
    Utveckla.. 
  • Anonym (Well)

Hej,

När jag läser allt som skrivits får jag känslan av att du överskattar dig själv och letar efter en för snygg tjej för ditt eget utseende. Precis som många skriver och så även du så blir utseendet det avgörande. Antagligen uppfattas du inte som så attraktiv av kvinnor som du tror, du kanske snarare är en 5-6, men söker 8-10? Det är såklart fullt möjligt men då i verkliga livet. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Well) skrev 2024-10-05 23:00:36 följande:

Hej,

När jag läser allt som skrivits får jag känslan av att du överskattar dig själv och letar efter en för snygg tjej för ditt eget utseende. Precis som många skriver och så även du så blir utseendet det avgörande. Antagligen uppfattas du inte som så attraktiv av kvinnor som du tror, du kanske snarare är en 5-6, men söker 8-10? Det är såklart fullt möjligt men då i verkliga livet. 

Killen är lång och vältränad.  Bara de gör honom en bra bit över 5-6.
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-05 21:46:51 följande:
    Hur givande meddelanden man får, hur seriösa folk är, utseenden, utbildningsnivå. Menar att det finns inget fel i att t ex söka något lätt bara som dejting, bara att man kan göra det bra liksom.
    Det som var kul med HP var att man som man kunde söka på manliga profiler och se vilka som fanns. Självklart gjorde jag det för att se vilka man konkurrerar med. 

Precis som du säger håller majoriteten av både män och kvinnor på HP låg nivå. Majoriteten av både män och kvinnor är rätt oattraktiva om man ser till utseendet och det verkar som det mest är lågutbildade där. Typ vårdbiträden, undersköterskor, lagerarbetare, frisörer, butikspersonal. Även  arbetslösa, sjukskriva, förtidspensionerade, folk som går på social verksamhet.

Förvånansvärt många kvinnor såg ut som nått som katten släpat in, självklart skrev man aldrig till de eller ens besökte deras sidor. 
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 23:03:56 följande:
    Killen är lång och vältränad.  Bara de gör honom en bra bit över 5-6.

Jo, men nu glömde du ju FL´s huvudregel : Det är alltid fel på killen. Oavsett.

Om det t.ex. finns 150 kvinnor är alla dom perfekta. Alltid.

• Anonym (Patania)
    Anonym (Well) skrev 2024-10-05 23:00:36 följande:

Hej,

Jag är antagligen en 8a av 10. Inte snyggast av alla män och den som alla kvinnor faller för, men en snygg man. Närmare 1.90, vältränad och i form, hår som inte blivit grått eller tunnhårigt, ganska snyggt ansikte och ganska fina ögon även om jag som sagt inte är någon supermodell. 
    Jag varken överskattar eller underskattar mitt utseende. Jag försöker vara ärlig. Finns ingen anledning för mig att sitta och låtsas vara nått jag inte är. 

Som sagt var, om du läste mina inlägg, så sökte jag inte bara efter väldigt snygga kvinnor. För det första var det väldigt få kvinnor om ens några på HP som var 10 av 10, eller 9 av 10. Fann s otroligt få sådana där. Majoriteten av de jag tog kontakt med var average, kanske 6 av 10. 
  • StudierKemi
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:44:40 följande:

Jag glömde det vi ska diskutera. 

Det vi ska diskutera är: 

1. Varför är det så?

2. Vilka erfarenheter från nätdejting har du som man eller kvinna? 

Har bara läst TS. Kvinnor är av naturen mer selektiva, de kan typ bara gilla en åt gången. En på miljonen. :) Det är de som föder barn och vill att avkomman blir så bra som den bara kan bli, överlevnadsduglig. Män tänker inte ens i den banan... Förrän de blir lite gamla... Det är väldigt synd att det är såhär för dig, men jag lovar dig att det är inte så jättekul att vara kvinna heller alla gånger. Det är inte de som får sig de sköna spruten... Bara mannen...

Kan inte du satsa på en 20 år äldre kvinna? Chansen är mycket större då att hon vill ha dig - det är alltid lättare att säga ett spontant "Ja" till någon så mycket yngre. Det vore en osjälvisk handling om du ville ge det en chans. Annars måste du anstränga dig mycket hårdare, hitta vägar för att få bättre ekonomi, kämpa, vinna i konkurrensen mot intelligentare och rikare män, och då får du någon yngre kvinna. Det är ett kämpande, men det är lika för nästan alla. Om jag vill ha en yngre man måste jag också vara t.ex. självständig och ha pengar över till aktiviteter o.s.v.. Så det är ingen orättvisa här inte.

För övrigt tror jag inte på nätdejting. Det är för svårt för en kvinna att få känslor genom en skärm på det här sättet. Helt onaturligt och verkningslöst. Inte undra på att det är nästan bara herrar på dejtingsidorna och stor brist på kvinnor. Kvinnor får känslor lättast IRL när man utövar en gemensam hobby tillsammans. Prova t.ex. någon kampsport eller självförsvaret aikido, där man lär sig tekniker tillsammans och tar på varandra, välter varandra, håller varandras handleder jättemycket o.s.v.. Efter många månader av såna "träffar" kan en "hona" plötsligt utveckla fram känslor, så som det varit i årtusenden. :)

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man