Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Anonym (Rashida) skrev 2024-10-05 23:36:03 följande:
    Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:43:25 följande:
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
    Oj, då skulle du nog hata 80-talet.. 😁
    Då var det nämligen vanligt att kvinnor gick topless på badsträndernas, i alla åldrar, och även bland vissa utländska nationaliteter.  Männen bar vanligast badbyxor (typ speedos) i stället för shorts.

Låt envar bära vilka kläder du vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna. För på vilket sätt stör det dig att folk inte bär samma kläder på badhus/badstränder med tanke på hur viktigt det är för dig att påpeka andras badklädes val?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2024-10-06 08:01:22 följande:
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:43:25 följande:
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
    Oj, då skulle du nog hata 80-talet.. 😁
    Då var det nämligen vanligt att kvinnor gick topless på badsträndernas, i alla åldrar, och även bland vissa utländska nationaliteter.  Männen bar vanligast badbyxor (typ speedos) i stället för shorts.

Låt envar bära vilka kläder du vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna. För på vilket sätt stör det dig att folk inte bär samma kläder på badhus/badstränder med tanke på hur viktigt det är för dig att påpeka andras badklädes val?
    *Låt envar bära vilka kläder de vill när de badar, oavsett om man är man eller kvinna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?