• Anonym (Rashida)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

• Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?
  • Anonym (Rashida)

Jag tror att min reflektion kring detta kom någon gång i årskurs 4 när vi var och simmade med klassen. Detta var något vi gjorde 1 gång varje termin. Då var det en kille i min klass som pekade på en flicka i vår klass och hävde ur sig något i stil med att man kunde se hennes könsorgan genom baddräkten och så skrattade han. Då tänkte jag att han har ju faktiskt rätt, även om jag hade short och t shirt även då. Jag har alltid haft det eftersom jag känt mig obekväm utan det. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rashida)

Västvärlden är ju rätt annorlunda 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Rashida)
    Anonym skrev 2024-10-06 00:37:16 följande:

Låter som att du tittar efter och analyserar onödigt mycket. Själv brukar jag på sin höjd konstatera att de ha bikini på sig.

Men så är jag ju också Lars Söderdahl väldigt mycket. Inte skåning. Jag och USA111 är så oerhört Lars.

Men jag är själv kvinna så det berör ju mig, det är därför jag inte använder det. 
  • Anonym
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:39:42 följande:
    Men jag är själv kvinna så det berör ju mig, det är därför jag inte använder det. 
    Ja? Har jag kommenterat ditt användande?
    Jag skrev att du analyserar och glor för mycket.
  • Anonym (Rashida)
    Anonym skrev 2024-10-06 00:42:14 följande:
    Ja? Har jag kommenterat ditt användande?
    Jag skrev att du analyserar och glor för mycket.
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
  • Anonym
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-06 00:43:25 följande:
    Så om en kvinna eller man går naken och jag påpekar det så är det fel på mig för att jag glor för mycket?
    Be om en upprepning kan man göra när man talar. Nu står det ju skrivet, så vill du ha det bekräftat så bara läs mitt inlägg igen. Det känns onödigt att jag ska skriva samma sak ännu en gång för att du bekfrätelse-frågar.
  • Anonym (Hejhopp)

Vad tycker du om mannens klädsel när de badar? De har ju mindre på sig än kvinnorna. 

• Anonym (Kultur)

Det kan vara kulturellt betingat. Man är mer eller mindre van vid olika saker. Om vi backar ett par decennier i Sverige så var det vanligt att gå topless på badplatser. Det var inte så många som reagerade på då.

Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?