Inlägg från: Anonym (Oraklet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oraklet)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Anonym (Mamma) skrev 2024-10-06 09:14:05 följande:

Har alltid hatat att ha baddräkt så ja har kört bikini o känner mej inte naken . Sen om de syns igenom så får man ha en bättre bikini på sej. Älskar bikini även fast jag nu intd är tonåring utan har egna barn 

Trådstartaren har faktiskt rätt i sak. 

Man ser ganska tydligt igenom många tjejers simdräkter eller bikini. När de blir blöta så blir det lättare att se igenom, beroende på vilket material eller färg. Men även om man inte ser igenom så formar sig badräkten eller bikinin ofta på ett sätt som blottlägger kvinnans vulva helt och hållet. Går att utläsa utseendet och formen på den. 
  • Anonym (Oraklet)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 14:10:47 följande:

Nu vet jag inte om du kommer från ett annat land. Men att kvinnor ska behöva gömma undan sina kroppar låter i mina öron helt sjukt. Varför? Ska vi skämmas för att vi har en kropp? Att vi är födda till kvinna? För du verkar inte prata om att män ska gömma sina kroppar. Lev och var glad istället för att fixera på helt sjuka grejer. 

Fast menar du att kvinnor och män lika gärna hade kunnat bada helt nakna tillsammans då? 
  • Anonym (Oraklet)
    nihka skrev 2024-10-06 14:27:24 följande:
    Och? De flesta känner till att det handlar om två sidor runt ett hål där under tyget.
    Men varför inte vara helt nakna då?
  • Anonym (Oraklet)
    nihka skrev 2024-10-06 14:27:24 följande:
    Och? De flesta känner till att det handlar om två sidor runt ett hål där under tyget.
    Vad jag försöker säga är att majoriteten av alla flickor eller kvinnor inte känner sig bekväma med att visa upp sitt kön för allt och alla. Men det syns klart och tydligt i många fall, och det är inget de här kvinnorna kanske reflekterat kring. Men ts sätter fingret på något. Och skulle ts påpeka det för de i den givna stunden och de skulle se sig själva i spegeln så kanske de hade tänkt ohhh shit, man ser ju hela grejen. 
  • Anonym (Oraklet)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 14:46:51 följande:
    Vilket komplett jävla skitsnack. Du och TS verkar bakåtsträvande. Ta er medeltida kvinnosyn och stoppa upp nånstans. Försök inte normalisera era störda fantasier. 
    Jag har inget emot det. Jag skiljer mig i flera avseenden från ts. 

1. jag är man. 

2. jag tycker bara det är bra. 

Men faktum kvarstår. Vissa baddräkter eller bikinis avslöjar allt på kvinnan när den blivit blöt. Man kan i vissa fall till och med se delar av de inre blygdläpparna genom plagget. Och i 9 fall av 10 ser man skråman/strecket och de två halvorna. I vissa fall täcker dessutom plagget inte hela delen av vulvan utan bara skråman och det innanför, medans delar av skrevet är helt otäckt. 
  • Anonym (Oraklet)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-06 14:52:08 följande:

Jag tycker också att det är i princip som att vara naken egentligen. Och det hade jag hellre varit för det känns opraktiskt och otympligt med de där blöta tygerna mot kroppen och sen dra av sig dem diskret på stranden utan att visa nåt. För min del kan alla lika gärna vara nakna, eller de som vill det.

Precis. Skillnaderna är inte stora. Man ser det mesta. Och då kanske det hade varit bättre om folk var nakna istället. 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?