Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Jag tycker också att det är i princip som att vara naken egentligen. Och det hade jag hellre varit för det känns opraktiskt och otympligt med de där blöta tygerna mot kroppen och sen dra av sig dem diskret på stranden utan att visa nåt. För min del kan alla lika gärna vara nakna, eller de som vill det.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 15:42:03 följande:
    Kvinnor får klä sig hur dom vill. Vissa är lite mer exhibitionistiska än andra. Vad är det med det då? Är det nåt nytt? TS verkar vilja få det till att kvinnor ska skämmas över sina kroppar och den åsikten hör inte hemma i ett modernt land. Sen att det finns slemproppar (som du själv verkar vara) som ligger under ytan och glor för egen pervers njutning är inte nåt som ska bli kvinnors ansvar. Kvinnor ska inte bli shaemade för sina kroppar. Det är så psykiska problem och ätstörningar uppkommer. 
    Vem har sagt att man inte får klä sig hur man vill. Det är inget som är likhetstecken med att konstatera att man faktiskt visar sig i princip naken i den klädseln. Har inget med shamea att göra sålänge man inte lägger någon värdering i andras klädsel. Sen om man anser att man inte ska titta är annan sak, det kan argumentet man ju lika gärna köra om alla var nakna. Det förändrar ju inget. Det som syns det syns
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Konstigt) skrev 2024-10-06 17:12:51 följande:
    Om du läser TS inlägg så är det uppenbart att TS har något emot kvinnor som klär sig mer utmanande än hon själv (hon använder t-shirt). Det är också uppenbart att det är kvinnor hon vänder sig mot. Hon verkar inte problematisera mäns klädsel. Är inte det shaming? Kvinnors kroppar ska döljas (av nån anledning) men inte mäns.
    Jag vet inte kanske. TS är ju själv kvinna och skulle känna sig för naken i bikini så det var väl det hon ville diskutera och inte män.
    Men du riktade dig dock mot en annan skribent i tråden med den kritiken 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?