• Samsasan

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Anonym (:/) skrev 2024-10-06 23:33:02 följande:

Känner mig väldigt bekväm i bikini, just för att det är nästan naket. Jag känner mig inte bekväm i luftigare mer täckande kläder utan jag tycker jag ser ut som en pojke då. Nu kommer jag få rynkor i ansiktet snart med då jag är 32...så det blir Benjamin Buttons med kläder:(

Hade du hellre varit helt näck bland alla, om de också var det? 
  • Samsasan
    Anonym (Filippa) skrev 2024-10-07 09:19:06 följande:
    Håller med! Jag har aldrig sett så små badbyxor i hela mitt liv som de som ibland dyker upp i crawl-banan. *rodnar och tittar bort* 
    Samtidigt som du springer runt i lika korta bikinitrosor och flashar muffen? 
  • Samsasan
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 14:13:33 följande:

Jag ser inte ner på kvinnor som har bikini eller så. Jag bryr mig inte om någon vill vara naken eller simma i en astronautdräkt. Jag värderar folk efter deras sätt att behandla andra, inte efter deras klädstil. 
    Jag pratar bara om att jag personligen skulle känna mig blottad och naken om jag hade bikini eller en tight sittande simdräkt som fäster i skrevet. 

För jag tycker att man ser väldigt mycket. Jag minns en tjej i simdräkt som det stack ut könshår på fån sidorna, förmodligen var hon inte medveten om det. Jag minns även att man väldigt tydligt har kunnat se konturerna av kvinnans underliv, egentligen hela formen och utseendet genom badkläderna. Vare sig det varit bikini eller simdräkt. 

Det jag undrade är om kvinnor och tjejer känner sig bekväma med att visa sig så? Att visa upp så mycket? Många kanske inte tänker på det själva och är medvetna om det?

De flesta kanske inte bryr sig om någon ser deras kön. 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?