Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Anonym (Rashida) skrev 2024-10-05 23:36:03 följande:
    Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

När jag varit på stränder eller i simhallar så har jag upplevt det att kvinnor som har bikini eller baddräkt verkar vara väldigt nakna. Att de här plaggen visar mycket hud och sitter väldigt fast mot kroppen. 

Ofta kan bikinitrosan eller baddräkten formas på ett sätt som gör att en stor del av rumpan syns, lite som string nästan. Och när baddräkterna blir våta i vattnet så blir de mer genomskinliga. Då kan man ganska tydligt se kvinnans underliv eller bröstvårtor genom plaggen. Detta var något jag noterade redan när vi simmade i skolan och vi gick i mellanstadiet. 

Jag själv badar väldigt sällan men när jag gör det har jag shorts och bh samt t-shirt på mig. Eller jag hade det under skolåren då man behövde simma i skolan.   

Kvinnor känns nakna? Lite märkligt uttryckt.

Det är väl självklart att bikini och baddräkt är så nära nakenhet som man kan komma utan att exponera alla kroppsdelar. Det är ju för att man ska bada?

Det är tungt att bada med vanliga kläder, typ t-shirt och shorts. Självklart vill man hellre vara så naken som möjligt för att det är härligt att bada och röra sig fritt i vattnet. 

Kanske enklast om du undviker badställen så slipper du uppleva andras nakenhet. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 14:13:33 följande:

Jag ser inte ner på kvinnor som har bikini eller så. Jag bryr mig inte om någon vill vara naken eller simma i en astronautdräkt. Jag värderar folk efter deras sätt att behandla andra, inte efter deras klädstil. 
    Jag pratar bara om att jag personligen skulle känna mig blottad och naken om jag hade bikini eller en tight sittande simdräkt som fäster i skrevet. 

För jag tycker att man ser väldigt mycket. Jag minns en tjej i simdräkt som det stack ut könshår på fån sidorna, förmodligen var hon inte medveten om det. Jag minns även att man väldigt tydligt har kunnat se konturerna av kvinnans underliv, egentligen hela formen och utseendet genom badkläderna. Vare sig det varit bikini eller simdräkt. 

Det jag undrade är om kvinnor och tjejer känner sig bekväma med att visa sig så? Att visa upp så mycket? Många kanske inte tänker på det själva och är medvetna om det?

Jag tror inte folk bryr sig. Könshår är helt naturligt och så även formen på kvinnors underliv. 

Jag personligen känner mig helt bekväm att ha bikini och baddräkt och jag är långt ifrån perfekt. Bara en helt vanlig kvinna. Om någon inte är upplyst om hur kvinnor ser ut utan kläder så kanske det är dags att de får reda på det? Så att det inte blir som på 1800-talet när vissa små pojkar trodde att tanter hade hjul pga de långa kjolarna...

Jag växte upp med nakenbad så jag är totalt befriad från den typen av skamkänslor. Brukade gå till nakenbadet med min kompis och hennes mamma på somrarna (könsuppdelat) där tanter, kvinnor, tjejer och flickor med alla kroppsformer solade och badade nakna. Väldigt befriande. 
Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?