Inlägg från: Anonym (Filippa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Filippa)

Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?

Jag har alltid känt mig mer exponerad, och inte särskilt fin, när jag har badkläder än när jag är helt naken (om de omkring mig också är nakna). Jag har aldrig haft bikini, bara baddräkt, och har helst baddräkt med korta ben. 

Att andras bröstvårtor syns genom bikinityget etc bryr jag mig däremot inte om. String tycker jag är skitfult, men inte för att de visar rumpan - jag tycker bara att det ser fult ut, helt enkelt. 

• Anonym (Filippa)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 11:51:23 följande:
    Det tror jag inte att du hade, eftersom det är förbjudet med vanliga kläder i bassänger.
    Män har oftast shorts, så det får givetvis kvinnor också ha. Och eftersom burkini är tillåtet lär en t-shirt i polyester eller liknande också vara det. Och det är ju ingen större skillnad på en bh och en bikiniöverdel. Kanske har personalen också överenseende med att en skolflicka, som uppenbarligen är tvingad till simhallen för att bli godkänd i idrott, väljer att ha t-shirt även om den skulle vara i bomull (det är ju ok vid klädsim). Simundervisningen är livsviktig och hade jag jobbat på simhall hade jag inte velat hindra en skolungdom från att lära sig simma. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 13:04:58 följande:
    Det har så sedan minst 80-talet, men visst, du kanske är svingammal, vad vet jag.
    Reglerna har ändrats sedan 80-talet. Idag godkänns heltäckande badkläder. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Bashusregler) skrev 2024-10-06 13:19:38 följande:
    Ja, badkläder. Vanliga kläder, som t-shirt och shorts som TS skriver om, är inte tillåtet och har inte varit tillåtet på väääääääääääldigt länge, om ens någonsin.
    Varenda kille/man (förutom tävlingssimmarna) badar i shorts. Givetvis är det ok. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Värre) skrev 2024-10-07 07:12:58 följande:

På mitt badhus finns ett aktivt simsällskap och då är det värre med killar i speedos... Där vet man inte vart man ska titta. 

Håller med! Jag har aldrig sett så små badbyxor i hela mitt liv som de som ibland dyker upp i crawl-banan. *rodnar och tittar bort* 
  • Anonym (Filippa)
    Samsasan skrev 2024-10-07 12:19:47 följande:
    Samtidigt som du springer runt i lika korta bikinitrosor och flashar muffen? 

Om du går bakåt i tråden så ser du att jag helst använder baddräkt med korta ben. 

Sen kanske du missuppfattade min reaktion. Jag rodnar av att se attraktiva, vältränade män i extremt små byxor för att de är snygga, inte för att jag tycker att de gör något fel. 

Ingen skulle rodna av blygsel inför min attraktionskraft om de såg mig i små bikinitrosor, kan jag lova!  

Hälsningar soffpotatisen 

• Anonym (Filippa)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 14:46:26 följande:
    Jo men då var det ju kvinnor på nakenbadet. Hur hade du reagerat om du gick runt där naken och det dök upp jämnåriga pojkar där? Skäms

På badhusen är den inte uppdelat efter kön. 

Jag har badat och bastat naken i könsblandade grupper många gånger. Helt oproblematiskt. 

Där man är naken på simhallen är det (oftast) könsuppdelat. 

• Anonym (Filippa)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 14:53:11 följande:
    Hur gammal var du då? 
    Mellan 15 och 50
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 14:58:32 följande:
    Kände du dig verkligen bekväm när du var tonåring med att gå runt där naken inför killar? Var de i din ålder eller var det äldre män? 
    Ja. Jämnåriga eller bara lite äldre. Alltså, alla var ju nakna så då är man lika blottade allihop. 
  • Anonym (Filippa)

Som vuxen har jag badat naken i mer åldersblandade sällskap. Barn, vuxna och gamla. Ett jättebra sätt för barn att få en avslappnad inställning till kroppar. Jag tar gärna barnen (jag har flickor) till simhallen också. Mest för att vi har kul där men också för att de får se hur vanliga tjejer och tanter ser ut utan kläder. 

• Anonym (Filippa)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 15:07:28 följande:
    Och du spanade inte in jämnåriga killar och de spanade inte in dig? 
    Jodå, men diskret och respektfullt. Det blir betydligt mindre spännande och laddat med nakna kroppar när man är van vid det. Det var inte nån jättestor grej. Vi var en friluftsklubb och var vana att byta om tillsammans tex. Man sov i vindskydd och så. 
  • Anonym (Filippa)
    Anonym (Rashida) skrev 2024-10-07 15:19:50 följande:
    Kändes det inte konstigt att du var naken med okända män och killar som kanske glodde på dig när du var naken? Att de kanske gick hem och typ onanerade åt dig? Förlåt om jag låter ful, men killar är ju så.

Det var sällan okända utan kompisar och deras kompisar. Det är inte socialt accepterat att glo i de sammanhangen. En gång gjorde en kille det och det pratades om honom sen, att det inte var ok. Sen är det så att om man är van att se nakna kroppar är det inte så spännande längre. Och man slutar att automatiskt förknippa nakenhet med sex. 

Att ngn spanar in en och går hem och onanerar kan ju även hända om det är könsuppdelat eftersom det finns både bögar och flator i sällskapet. 

Svar på tråden Kvinnor känns nakna när de har på sig bikini eller baddräkt - hur känner ni själva?