• Anonym (Sömlös och förvirrad)

Dubbla signaler

För någon vecka sedan lämnade min stora kärlek vårt liv tillsammans. Lite som en blixt från en klar himmel. 

vi har haft en del bråk gällande barnens mamma där jag känt mig åsidosatt och bortprioriterat. Vilket lett till dessa bråk då han lovat att sätta gränser emot henne, tills nästa gång hon ringer och kräver massor som innebär att vi får avboka saker. Hade det varit för barnens skull hade jag inte sagt något. 95% av gångerna är det dagen innan, eller samma dag, hon ringer och ändrar överenskomna tider, begär att han ska köra 9 mil (ja 9) för att hämta barnen och ha dem till hon är hemma för hon ska ärende efter jobb etc. detta har då som sagt var lett till rejäla bråk mellan oss då jag ifrågasatt varför vi alltid måste avboka för att hon struntar i att planera och kräver  (stora bokstäver med utropstecken med orden du ska) och han orkade inte bråken längre och avslutade oss.

för ungefär en vecka sedan var han här och pratade.Han berättar då att han inte har känslor kvar då dessa försvunnit på grund av alla bråk. (Han sa han älskade mig på morgonen samma dag han gjorde slut innan vi åkte till jobb) 
    Jag råkade lägga min hand på hans arm när jag stod sidan om stolen han satt på, han la armen om mina vader, borrade in pannan i min mage och bara satt där, en bra stund. Grät vid något tillfälle. När han sen skulle gå kramade han mig hårt, kysste mig, kramade mig igen och ville inte släppa mig. Jag släppte honom, han stod kvar och kramade mig. ville få lov att höra av sig ibland och höra hur det var. Detta sa jag nej till.

vi har alltid haft en speciell magnetisk känsla mellan oss han och jag. En riktig extrem känslomässig kontakt. Denna finns fortfarande och jag känner av hans känslor i beröringarna och handlingarna från hans sida. Men han håller hårt ändå. Han har inga känslor. 

hans beteende och hans ord går inte hand i hand och jag vet inte vad jag ska tro över huvud taget. jag Behöver kanske bara höra att jag inte är galen och anser att han ger dubbla signaler. Han vill egentligen inte detta men något gör att han måste. 

• Svar på tråden Dubbla signaler
  • Anonym

Man får lita på folks ord och inte på sitt egna omdöme om att "han menar inte detta". Det är så sociala relationer fungerar. Därmed lutar det snarare åt att du tyvärr är mer galen än förtjänt av medhåll, trots allt. Sorry. Inte det jag hade velat skriva, men det verkar så.

Jag är tydligen Lars Söderdahl, för övrigt.

Anonym skrev 2024-10-06 00:08:43 följande:

Man får lita på folks ord och inte på sitt egna omdöme om att "han menar inte detta". Det är så sociala relationer fungerar. Därmed lutar det snarare åt att du tyvärr är mer galen än förtjänt av medhåll, trots allt. Sorry. Inte det jag hade velat skriva, men det verkar så.

Jag menar inte att jag är galen som knäpp utan mer galen av förvirring då ord och handlingar inte går hand i hand. 

• Anonym
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:11:37 följande:

Jag menar inte att jag är galen som knäpp utan mer galen av förvirring då ord och handlingar inte går hand i hand. 

Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:03:33 följande:

jag Behöver kanske bara höra att jag inte är galen

Ok. Du är inte galen av förvirring då ord och handlingar inte går hand i hand.

Jag kan tillägga att jag accepterar hans beslut och låter honom gå vidare då det är det han säger att han vill. 

jag Blir bara förvirrad av vad jag anser vara dubbla budskap och vet inte om jag bara ska andas och hålla ut. 

• Anonym
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:19:33 följande:

Jag kan tillägga att jag accepterar hans beslut och låter honom gå vidare då det är det han säger att han vill. 

jag Blir bara förvirrad av vad jag anser vara dubbla budskap och vet inte om jag bara ska andas och hålla ut. 

• ClumsySmurf
    Anonym skrev 2024-10-06 00:08:43 följande:

Han har låtit sin mamma köra över hans familj, hans sambo.
    Han har lovat att sätta gränser men nu har han lämnat .
    Handling brukar säga mer än ord.

skyller på bråken, "har tappat känslorna", är det sambon som får skulden för bråken?
    När han sen skulle gå kramade han mig hårt, kysste mig, kramade mig igen och ville inte släppa mig.
    Är det inte ganska repektlöst att lämna och sen ge dubbla signaler?
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:11:37 följande:

i slutänden är det valen folk gör som räknas.

• Lynx123

Om han säger att han tappat känslor så är det nog de romamtiska han menar. Han tycker säkert om dig som person och kramarna skulle jag nog mer tolka som att han tycker lite synd om dig och är ledsen för att ha gjort dig illa. Ungefär så. Skulle inte börja tolka in en massa eget i det där.

• Anonym (Anna)

Oavsett dubbla signaler så har han lämnat dig.
    Så släpp och gå vidare

• Aliona

Människan är komplex och kan känna fler saker samtidigt. Man kan tex känna att man har tappat känslorna och inte vill leva med en person längre, och samtidigt sörja att förhållandet tog slut, att man aldrig mer ska få uppleva de där fina stunderna tillsammans, och det kan kännas tungt att släppa drömmen om gemensam framtid. Det är inte dubbla signaler eller att luras. Det är att känna många olika saker. Du får lite på hans ord och bara ta resten som ett uttryck på att det inte är lätt att göra slut även om man är säker på sin sak. 

• Anonym (Sara)

Han gjorde ett väldigt tydligt val, han valde barnens mamma före dig. Inte att han vill ha ett förhållande med henne men han vill hellre ha en smidig relation med henne än att sätta ner foten och stå på din sida/prioritera er relation.

Försök inte ta honom tillbaka eller säga ja när han blir sugen på att ses igen för det kommer säkert att ske, han hade (vad det verkar) många chanser att välja dig men valde exets behov.

• Anonym (D)

Han har inte tappat känslorna men bråken gör att det känns så. Det känns bara övermäktigt för att han slits mellan dig och barnens mamma. 

Jag kan säga dig att om han inte är redo att sätta gränser mot barens mamma så är han inte 100% redo för dig och er relation kommer inte funka. Du kommer vara olycklig.

Och då är det så det är. Du har en man som inte är man nog att lösa sina problem = har inte tillräckligt starka känslor för dig. Du är inte tillräckligt värd det. För en man som älskar dig och vill vara med dig skulle aldrig släppa dig. 

• Anonym (Sorry det stämmer)

Han handling och ord stämmer visst ihop väldigt bra. Du har känt att han sätter exet framför dig. Han åker heller 9 mil för hennes skull än stannar med dig. Han väljer ett ex framför er relation. Det är ju först nu som hans ord passar handlingen. Att han kramade om dig betyder noll. Jag har kramat om ledsna främlinga.

• Anonym (M)
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:03:33 följande:
    Dubbla signaler

För någon vecka sedan lämnade min stora kärlek vårt liv tillsammans. Lite som en blixt från en klar himmel. 

vi har haft en del bråk gällande barnens mamma där jag känt mig åsidosatt och bortprioriterat. Vilket lett till dessa bråk då han lovat att sätta gränser emot henne, tills nästa gång hon ringer och kräver massor som innebär att vi får avboka saker. Hade det varit för barnens skull hade jag inte sagt något. 95% av gångerna är det dagen innan, eller samma dag, hon ringer och ändrar överenskomna tider, begär att han ska köra 9 mil (ja 9) för att hämta barnen och ha dem till hon är hemma för hon ska ärende efter jobb etc. detta har då som sagt var lett till rejäla bråk mellan oss då jag ifrågasatt varför vi alltid måste avboka för att hon struntar i att planera och kräver  (stora bokstäver med utropstecken med orden du ska) och han orkade inte bråken längre och avslutade oss.

för ungefär en vecka sedan var han här och pratade.Han berättar då att han inte har känslor kvar då dessa försvunnit på grund av alla bråk. (Han sa han älskade mig på morgonen samma dag han gjorde slut innan vi åkte till jobb) 
    Jag råkade lägga min hand på hans arm när jag stod sidan om stolen han satt på, han la armen om mina vader, borrade in pannan i min mage och bara satt där, en bra stund. Grät vid något tillfälle. När han sen skulle gå kramade han mig hårt, kysste mig, kramade mig igen och ville inte släppa mig. Jag släppte honom, han stod kvar och kramade mig. ville få lov att höra av sig ibland och höra hur det var. Detta sa jag nej till.

vi har alltid haft en speciell magnetisk känsla mellan oss han och jag. En riktig extrem känslomässig kontakt. Denna finns fortfarande och jag känner av hans känslor i beröringarna och handlingarna från hans sida. Men han håller hårt ändå. Han har inga känslor. 

hans beteende och hans ord går inte hand i hand och jag vet inte vad jag ska tro över huvud taget. jag Behöver kanske bara höra att jag inte är galen och anser att han ger dubbla signaler. Han vill egentligen inte detta men något gör att han måste. 

Kan knappast var som en från klar himmel om ni bråkar mycket...

• Anonym (M)
    ClumsySmurf skrev 2024-10-06 05:40:29 följande:
    Han har låtit sin mamma köra över hans familj, hans sambo.
    Han har lovat att sätta gränser men nu har han lämnat .
    Handling brukar säga mer än ord.

skyller på bråken, "har tappat känslorna", är det sambon som får skulden för bråken?
    När han sen skulle gå kramade han mig hårt, kysste mig, kramade mig igen och ville inte släppa mig.
    Är det inte ganska repektlöst att lämna och sen ge dubbla signaler?i slutänden är det valen folk gör som räknas.
    Hans mamma? 

Nej, hans barns mamma. Inte hans mamma. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 13:26:52 följande:
    Hans mamma? 

Nej, hans barns mamma. Inte hans mamma. 
    Jag läste en gång till, insåg att jag läst fel men tänkt rätt.
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 13:24:11 följande:
    Kan knappast var som en från klar himmel om ni bråkar mycket...

När jag har gett upp och velat lämna har han bönat och bett att jag inte ska gå.
  • Lynx123
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-07 00:26:20 följande:
    När jag har gett upp och velat lämna har han bönat och bett att jag inte ska gå.
    Jamen då är det väl rätt solklart varför han har tappat sina känslor för dig? Om ni har bråkat upprepade gånger och du hotat med att gå så orkar han helt enkelt inte.längre. Låter som att ni helt enkelt inte passar ihop. Hans kramar har varit lite som att trösta dig för nu är det slut på riktigt. Alla människor har en gräns.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Sömlös och förvirrad) skrev 2024-10-06 00:19:33 följande:

Ibland måste man ta beslut om något fast man inte vill. 

Vad är alternativet? Att ni fortsätter tillsammans och bråkar hela tiden om barnens mamma? 

Han vågar inte säga till, och han vill inte leva i en relation där ni bråkar, så han gör slut. Helst hade han nog velat leva med dig men att du inte bråkade. 

Han är konflikträdd och detta var enklare än att säga till sitt ex. 

Svar på tråden Dubbla signaler