Inlägg från: Anonym (Mnjae) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mnjae)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Om han formulerar det exakt så - att han förbereder sig mentalt - så skulle jag tolka det som att han själv är osäker på er relation, ja. Han är osäker, och eftersom han vet att träff mellan dig och barnet skulle göra honom mer bunden till er relation (eftersom ingen vettig förälder vill utsätta sina barn för att träffa dejter som man inte har seriösa avsikter med) tvekar han. Om han däremot bara är allmänt tveksam så kan det vara normal omsorg om barnet, t.ex. att han tänker att det skulle vara förvirrande för ett så pass litet barn, vilket inte har att göra med hur säker han är på er relation.

• Anonym (Mnjae)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 11:12:51 följande:
    Hur menar du med "allmänt tveksam?" Hans exakta formulering var inte att han förbereder sig mentalt, det han sa var väl nåt i stil med "det är en tidsfråga för mig men även ett stort steg och därför tar det lite tid för mig. Det känns nervöst men oroa dig inte, det kommer att bli bra".

Han har aldrig introducerat en kvinna för sitt barn förut och jag är första som han blivit ihop med sedan han började dejta.
    Allmänt tveksam = tveksam för att det är ett stort steg, tveksam för att han är orolig och nervös både över om barnet kommer att "godkänna" hans val av kvinna (det låter kanske konstigt, men på samma sätt som man som ung vill att ens föräldrar ska "godkänna" ens val av partner vill man senare i livet att ens barn ska göra det; jag skulle dessutom vilja påstå att man vill det ännu mer (väldigt mycket mer!) när det gäller ens barn) och att hans val av kvinna faktiskt ska vara bra för hans barn, tveksam för att han vet vem du är utan barn, men han vet inte vem du blir med barn, tveksam för att han är nervös över att du inte ska "godkänna" barnet, tveksam för att han är rädd för att du ska tycka att han är en dålig pappa när du ser honom med barnet ... osv osv. Massor och åter massor av saker som kan göra att det tar rid för honom. Utifrån det du säger nu skulle jag nog tro att det är allmän oro snarare än osäkerhet beträffande om han ens vill vara tsm m dig.
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:19:03 följande:
    Träffat ett par vänner samt hans bror  men inte föräldrar, han träffar typ aldrig föräldrarna om inte barnet är med. Hans föräldrar vet dock om oss enligt vad han sagt.
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:23:43 följande:
     han ville bli tillsammans och ta initiativ till att ta bort Tinder osv. Han träffar mig trots allt all sin lediga tid.

Min kille lovar att jag KOMMER få träffa hans barn och att det "kommer bli bra" men vete tusan om det är dubbla signaler eller om han är sunt avvaktande pga att det ÄR ett stort steg.
    Låter mer och mer som att det bara är som han är sunt avvaktande. Jag tror ärligt talat inte att du behöver oroa dig över detta!
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?