• Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi har varit  ett par i 8 månader. Han prioriterar alltid att träffa mig de barnfria veckornamen de veckorna (varannan) som han har sitt barn börjar kännas rätt ensamma, även om han är bra på att höra av sig varje dag.

Han har ett barn som är 4.5 år men ännu inte tagit intiativ till att ses med hen. Han säger att han förbereder sig "mentalt" för det då det är ett stort steg. 

Bara dejtat en man med barn en gång innan och träffade hans barnefter ca 6 månader. Den relationen höll inte pga att jag flyttade utomlands pga kom in på en utbildning jag inte trodde jag skulle komma in på, drtta var för många år sedan dock.

Hur gör folk oftast? Vad menar han med att han förbereder sig mentalt, är det ett dåligt tecken för vår relation? Betyder det nödvändigtvis att han är osäker på en framtid ihop, trots att han säger att han älskar mig ich vill ha rn frantid?

• Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?
  • Anonym (Mimmi)

Ursäkta stavfelen i sista meningen, skrivrutan blev skymd av ikonerna på den här sidan när man skriver på mobilen av nån anledning :)

• Anonym (Mnjae)

Om han formulerar det exakt så - att han förbereder sig mentalt - så skulle jag tolka det som att han själv är osäker på er relation, ja. Han är osäker, och eftersom han vet att träff mellan dig och barnet skulle göra honom mer bunden till er relation (eftersom ingen vettig förälder vill utsätta sina barn för att träffa dejter som man inte har seriösa avsikter med) tvekar han. Om han däremot bara är allmänt tveksam så kan det vara normal omsorg om barnet, t.ex. att han tänker att det skulle vara förvirrande för ett så pass litet barn, vilket inte har att göra med hur säker han är på er relation.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mnjae) skrev 2024-10-06 10:45:35 följande:

Om han formulerar det exakt så - att han förbereder sig mentalt - så skulle jag tolka det som att han själv är osäker på er relation, ja. Han är osäker, och eftersom han vet att träff mellan dig och barnet skulle göra honom mer bunden till er relation (eftersom ingen vettig förälder vill utsätta sina barn för att träffa dejter som man inte har seriösa avsikter med) tvekar han. Om han däremot bara är allmänt tveksam så kan det vara normal omsorg om barnet, t.ex. att han tänker att det skulle vara förvirrande för ett så pass litet barn, vilket inte har att göra med hur säker han är på er relation.

Hur menar du med "allmänt tveksam?" Hans exakta formulering var inte att han förbereder sig mentalt, det han sa var väl nåt i stil med "det är en tidsfråga för mig men även ett stort steg och därför tar det lite tid för mig. Det känns nervöst men oroa dig inte, det kommer att bli bra".

Han har aldrig introducerat en kvinna för sitt barn förut och jag är första som han blivit ihop med sedan han började dejta.
  • Anonym (Malus)

Njut av den tid du får istället. När barnet väl presenterats så kommer dit liv sannolikt inte vara lika bra längre.
    Småungar är skitjobbiga även för föräldrarna ibland, kan du ens tänka dig hur enerverade det skulle kunna bli för dig?
    Varför vill du ens träffa hans unge?

Själv hade jag inte ens inlett en relation med någon med småbarn. Det har livet lärt mig.

• Dexter dot com

Efter att ha setts varannan vecka i 8 månader är man i min värld långt ifrån att känna varandra så väl att man är säker på att relationen kommer hålla och att det är dax att introducera ett barn. Personligen hade jag backat rejält om någon velat att jag skulle träffa deras barn redan efter 8 månader.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Malus) skrev 2024-10-06 12:54:46 följande:

Njut av den tid du får istället. När barnet väl presenterats så kommer dit liv sannolikt inte vara lika bra längre.
    Småungar är skitjobbiga även för föräldrarna ibland, kan du ens tänka dig hur enerverade det skulle kunna bli för dig?
    Varför vill du ens träffa hans unge?

Själv hade jag inte ens inlett en relation med någon med småbarn. Det har livet lärt mig.

Jag älskade att vara extramamma åt mitt ex. Så länge alla inblandade är vettiga kan det vara en fin upplevelse. Jag vill träffa hans barn pga vill att vi bygger en seriös relation och gemensam tillvaro. Börjar känna mig isolerad
  • Anonym (Mnjae)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 11:12:51 följande:
    Hur menar du med "allmänt tveksam?" Hans exakta formulering var inte att han förbereder sig mentalt, det han sa var väl nåt i stil med "det är en tidsfråga för mig men även ett stort steg och därför tar det lite tid för mig. Det känns nervöst men oroa dig inte, det kommer att bli bra".

Han har aldrig introducerat en kvinna för sitt barn förut och jag är första som han blivit ihop med sedan han började dejta.
    Allmänt tveksam = tveksam för att det är ett stort steg, tveksam för att han är orolig och nervös både över om barnet kommer att "godkänna" hans val av kvinna (det låter kanske konstigt, men på samma sätt som man som ung vill att ens föräldrar ska "godkänna" ens val av partner vill man senare i livet att ens barn ska göra det; jag skulle dessutom vilja påstå att man vill det ännu mer (väldigt mycket mer!) när det gäller ens barn) och att hans val av kvinna faktiskt ska vara bra för hans barn, tveksam för att han vet vem du är utan barn, men han vet inte vem du blir med barn, tveksam för att han är nervös över att du inte ska "godkänna" barnet, tveksam för att han är rädd för att du ska tycka att han är en dålig pappa när du ser honom med barnet ... osv osv. Massor och åter massor av saker som kan göra att det tar rid för honom. Utifrån det du säger nu skulle jag nog tro att det är allmän oro snarare än osäkerhet beträffande om han ens vill vara tsm m dig.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Mnjae) skrev 2024-10-06 14:28:55 följande:
    Allmänt tveksam = tveksam för att det är ett stort steg, tveksam för att han är orolig och nervös både över om barnet kommer att "godkänna" hans val av kvinna (det låter kanske konstigt, men på samma sätt som man som ung vill att ens föräldrar ska "godkänna" ens val av partner vill man senare i livet att ens barn ska göra det; jag skulle dessutom vilja påstå att man vill det ännu mer (väldigt mycket mer!) när det gäller ens barn) och att hans val av kvinna faktiskt ska vara bra för hans barn, tveksam för att han vet vem du är utan barn, men han vet inte vem du blir med barn, tveksam för att han är nervös över att du inte ska "godkänna" barnet, tveksam för att han är rädd för att du ska tycka att han är en dålig pappa när du ser honom med barnet ... osv osv. Massor och åter massor av saker som kan göra att det tar rid för honom. Utifrån det du säger nu skulle jag nog tro att det är allmän oro snarare än osäkerhet beträffande om han ens vill vara tsm m dig.
    Hoppas du har rätt! Fast även om hans tvivel är allmänna kan han ju ändå "fastna" så lite rädd för det
  • Anonym (Toker)

Vi träffas en vecka. Sen kan du börja ta barnen så hörs vi av varannan helg och stämmer av läget.

Nä, men 1-3 månader beroende på hur relationen är och vad man säger till barnen. Behöver ju inte framföra att det här är pappas nya fru. Kan ju säga att det här är en vän första gången.

Låter som att han inte är säker på er relation nej. Låter som att han är ganska bekväm med att träffa dig lite då och då.

• Anonym (F&V)

Har du träffat hans familj och vänner än för om du inte gjort det heller än så skulle jag säga att han inte ser er så serlöst. Isf så är det ju heller inte konstigt ifall du heller inte än fått träffa hans barn. 

Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?