Inlägg från: Anonym (Toker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toker)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vi träffas en vecka. Sen kan du börja ta barnen så hörs vi av varannan helg och stämmer av läget.

Nä, men 1-3 månader beroende på hur relationen är och vad man säger till barnen. Behöver ju inte framföra att det här är pappas nya fru. Kan ju säga att det här är en vän första gången.

Låter som att han inte är säker på er relation nej. Låter som att han är ganska bekväm med att träffa dig lite då och då.

• Anonym (Toker)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:23:43 följande:
    1-3 månader verkar dock tidigare än de flesta? Har en kompis som träffade sin nuvarande makes barn förrän över 1 år in, vet dock inte hur konversationen såg ut där.

Jag är ju rädd att han kanske inte ser oss seriöst förrän jag fått "beviset" i form av introduktion till barnet men konstigt  att han ville bli tillsammans och ta initiativ till att ta bort Tinder osv. Han träffar mig trots allt all sin lediga tid.

Min kille lovar att jag KOMMER få träffa hans barn och att det "kommer bli bra" men vete tusan om det är dubbla signaler eller om han är sunt avvaktande pga att det ÄR ett stort steg.
    Kan du ta hem en kompis utan att det är konstigt med barnen? Presentera som vän i början.

Personligen tycker jag att det är bra att få en tidig hint om hur det kommer att fungera. Vill inte springa runt och skapa ett förhållande med en tjej för att upptäcka ett år senare att hon inte fungerar med barnen.
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?