• Anonym (F&V)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Har du träffat hans familj och vänner än för om du inte gjort det heller än så skulle jag säga att han inte ser er så serlöst. Isf så är det ju heller inte konstigt ifall du heller inte än fått träffa hans barn. 

• Anonym (F&V)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:19:03 följande:
    Träffat ett par vänner samt hans bror  men inte föräldrar, han träffar typ aldrig föräldrarna om inte barnet är med. Hans föräldrar vet dock om oss enligt vad han sagt.

Han har inte träffat min familj då de bor långt bort och heller inte mina vänner. Dock är det ju inte en lika big deal pga de inte är något "hinder" för att vi ska kunna ses oftare. Däremot är det ju trist när helgerna som han har sitt barn inte går att träffas

Vad är anledningen till att han inte träffat dina vänner? Menar du har ändå träffat några av hans men han har under denna tid inte träffat någon av dina. För mig hade detta vart en större grej än att du ännu inte fått träffa hans barn. Kanske en sak som gör att han tvekar? 

Hur långt bort bor din familj? Min partners föräldrar träffade jag inom 6 månader och då bor de utomlands. Innan dess hade jag pratat med de tillsammans med min kille via videosamtal. 

• Anonym (F&V)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 12:59:49 följande:
    Min familj bor utomlands. Teäffar dem själv ca 2 ggr/år. Anledningen till att han inte träffat mina vänner är att jag bara träffat dem när jag inte kunnat träffa honom. Är lite av en ensamvarg och träffar inte folk så jätteofta.

Försöker prioritera ensamtid med killen när jag väl kan träffa honom men har sagt att han är välkommen om det blir nåt bra tillfälle /social tillställning. Så tror absolut inte han tror jag isolerar honom, har ju lyft frågan att det vore kul om vi involverade varandra mer.

Ok, själv hade jag inte introducerat mitt barn till någon ny förrän man träffat iaf en del utav dens vänner. För jag hade velat ha lite koll vad för slags vänner han har. 

Klart att man vill ha så mycket ensamtid som möjligt men ändå kanske ta sig tid att umgås med vänner samtidigt ibland. 

Alla är ju olika men jag ville gärna att mina vänner skulle träffa min nya relativt snabbt just för att jag var så glad i honom och ville även vänner skulle se.  Jag hade nog även undrat varför jag inte hade fått träffa hans vänner om man ändå vart tillsammans såpass länge. Tänkt att det kanske ändå inte var så seriöst eller om han hade skämts för mig. 

Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?