Anonym (Madre) skrev 2024-10-08 11:26:49 följande:
Tror du måste byta fokus när det gäller barnet och tänka på barnets behov. Barnet har nämligen inget behov alls av en extramamma. Barnet har en mamma och en pappa och ett varannan-veckas-liv som ibland kan vara lite mer rörigt än ett stabilt liv i ett enda hem.
Du har hittat en bra man som sätter sitt barn i främsta rummet.
Personligen skulle jag vänta ungefär i ett år, men jag har noll och inga planer på att introducera någon man till mitt barn någonsin egentligen. Tycker inte man har behov av det när man har barnet varannan vecka. Det finns ju mer än gott om tid till en man på de barnfria veckorna.
Barnet har större behov av sin pappa än du på "sina" helger.
Vi har ju haft en diskussion om våra mål i en relation. Han håller med mig om att det inte kommer funka i längden att hålla den biten separat från vår relation för att det ska funka. Han håller med om att vi "stått och stampat" ett tag men att han bara behlver lite mer rid. Att det är en tidsfråga.
De barnfira veckorna har han och jag ganska späckade scheman så oftast får vi inte till att ses mer än 1-2 ggr/vecka, tyvärr. När vi var sommarlediga var det annat men det är ju förbi.
Jag vet inte varför jag är orolig för att han eventuellt inte talar sanning. Frågade honom lm han vill vänta ett halvår till och han sa att han verkligen inte tror det behöver bli så länge men är ju samtidigt omöjligt att sätta en tidsram på känslan "redo".
Ja jag startar ibland trådar om det här. Ett sätt att ventilera och få perpektiv. Folk tänker så olika. Jag vill inte göra mina känslor till min killes problem och vill verkligen, VERKLIGEN att det ska funka mellan oss denna gång.
Jag vill såklart inte att han ska göra nåt han inte är redo för men även varit tydlig att jag söker efter en relation där man är en del av varandras liv även om det inte måste ske NU.