• Anonym (Emma)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Med tanke på ert förflutna och hur det gick då skulle jag vänta minst 1,5 år med att involvera barnet. Klarar du av det? Att lugna ner dig och bara njuta av att umgås med killen i 8-10 månader till utan att ens tänka tanken på att blanda in barnet? 

• Anonym (Emma)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 19:32:12 följande:
    Ok intressant att höra :) verkar som att de flesta väntar minst ett halvår. 6 månader av total tid eller 6 månader efter att ni blvit officiella?

Vår situation är ju lite unik då vi gjort slut och återförenats så hans barn har redan haft mig i sitt liv, men är nog inte så många situationer därute att jämföra med :)
    Ditt sista stycke säger en hel del. Du har redan funnits i barnets liv och försvunnit en gång. Därför är det ännu viktigare att nu ta det lugnt och inte skynda fram något. Jag tror absolut att din kille har känslor och det är äkta men han är säkert rädd att det som hände sist ska hända igen. Du har säkert jobbat en del med dig själv och blivit bättre på att dölja dina tankar men jag tror att din kille känner av din oro och det bidrar till att han inte är redo att involvera barnet ännu. Släpp alla tankar på att träffa barnet före tidigast sommaren. Skulle din kille föreslå det tidigare så kan ni ta det steget men du måste släppa det helt och bara leva i nuet och låt det utvecklas naturligt i den takt pappan och barnet behöver. 
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?