Inlägg från: Anonym (Madre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Madre)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-06 13:53:47 följande:
    Jag älskade att vara extramamma åt mitt ex. Så länge alla inblandade är vettiga kan det vara en fin upplevelse. Jag vill träffa hans barn pga vill att vi bygger en seriös relation och gemensam tillvaro. Börjar känna mig isolerad
    Tror du måste byta fokus när det gäller barnet och tänka på barnets behov. Barnet har nämligen inget behov alls av en extramamma. Barnet har en mamma och en pappa och ett varannan-veckas-liv som ibland kan vara lite mer rörigt än ett stabilt liv i ett enda hem. 

Du har hittat en bra man som sätter sitt barn i främsta rummet. 

Personligen skulle jag vänta ungefär i ett år, men jag har noll och inga planer på att introducera någon man till mitt barn någonsin egentligen. Tycker inte man har behov av det när man har barnet varannan vecka. Det finns ju mer än gott om tid till en man på de barnfria veckorna. 

Barnet har större behov av sin pappa än du på "sina" helger. 
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:23:43 följande:
    1-3 månader verkar dock tidigare än de flesta? Har en kompis som träffade sin nuvarande makes barn förrän över 1 år in, vet dock inte hur konversationen såg ut där.

Jag är ju rädd att han kanske inte ser oss seriöst förrän jag fått "beviset" i form av introduktion till barnet men konstigt  att han ville bli tillsammans och ta initiativ till att ta bort Tinder osv. Han träffar mig trots allt all sin lediga tid.

Min kille lovar att jag KOMMER få träffa hans barn och att det "kommer bli bra" men vete tusan om det är dubbla signaler eller om han är sunt avvaktande pga att det ÄR ett stort steg.
    Det är inte du som skriver om detta då och då med jämna mellanrum...? Ni var tillsammans förut och då fick du träffa barnet, men sedan gjorde ni slut och blev tillsammans igen och nu vill han inte att du träffar barnet pga att han är osäker på er relation (med rätta)? 
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 11:38:16 följande:
    Vi har ju haft en diskussion om våra mål i en relation. Han håller med mig om att det inte kommer funka i längden att hålla den biten separat från vår relation för att det ska funka. Han håller med om att vi "stått och stampat" ett tag men att han bara behlver lite mer rid. Att det är en tidsfråga.

De barnfira veckorna har han och jag ganska späckade scheman så oftast får vi inte till att ses mer än 1-2 ggr/vecka, tyvärr. När vi var sommarlediga var det annat men det är ju förbi.

Jag vet inte varför jag är orolig för att han eventuellt inte talar sanning. Frågade honom lm han vill vänta ett halvår till och han sa att han verkligen inte tror det behöver bli så länge men är ju samtidigt omöjligt att sätta en tidsram på känslan "redo".

Ja jag startar ibland trådar om det här. Ett sätt att ventilera och få perpektiv. Folk tänker så olika. Jag vill inte göra mina känslor till min killes problem och vill verkligen, VERKLIGEN att det ska funka mellan oss denna gång.

Jag vill såklart inte  att han ska göra nåt han inte är redo för men även varit tydlig att jag söker efter en relation där man är en del av varandras liv även om det inte måste ske NU.
    Ok då är det du.

Men om ni har börjat ses ännu mer sällan nu, så sällan som 1-2 gånger per vecka, varannan vecka. Ja, då skulle jag dra öronen åt mig. Det låter inte som ett förhållande som är på väg framåt. 

Jag hoppas du hittar någon som vill satsa lika mycket som du nästa gång. 
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 14:32:53 följande:
    Varför? Vad anser du låter konstigt?
    Får ändå nämna att han tog intiativet till att vi skulle återförenas och bli officiella och han är den som är mest drivande att arrangera träffar/telefonsamtal.
    Det verkar som att den här relationen gör dig stressad och ångestfylld. Det är inte så det ska kännas. Det ska kännas roligt och kul och att allt går i rätt riktning. 

När man börjar ifrågasätta relationen, sig själv, hans intentioner mm och startar trådar för att ventilera och stressa av så är det inte ett gott tecken. Tycker jag.

Jag tycker att du förtjänar en kille som är lika "på" som du själv och som har tid för dig och ert liv tillsammans. Det är inte för mycket begärt. 

En relation ska inte leda till stress. 
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Malus) skrev 2024-10-09 05:44:45 följande:
    Som personen utan barn är det inte konstigt att se till kärleken först. Det är föräldern som får styra upp det som kommer till ungen.
    Sedan måste man som partner inte finna sig i att ständigt vara ett andrahandsval. Då kan personen i fråga hellre sitta där och leka tills ungen flyttar hemifrån.

Självklart, men om hon undrar varför han inte vill att hon ska träffa barnet så får man nog tänka ur en förälders perspektiv. Han ser till barnets bästa först och främst. Precis som de flesta andra föräldrar. 

• Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 07:53:11 följande:

Enligt honom finns inte på kartan att hålla mig utanför i längden men innan detta "bevis" på commitment hänt är jag orolig ibland. Så var det även omgång 1 när vi var ihop. Allt kändes så ovisst. När hag väl blev introducerad blev mkt enklare.

Får nog hålla med Tukt här, du är extremt jagfixerad. 

Det kan nog hjälp att försöka tänka ur din killes perspektiv och även hans barns perspektiv. Rent praktiskt finns ingen anledning för dig att träffa barnet. Barnet har det ju bra ändå. 

Det är väl om man ska bo ihop någon gång i framtiden då. 

Jag ska inte ljuga, jag är nybliven singel och har inga som helst intentioner att introducera mina barn till en ny man. Någonsin. 
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 13:45:50 följande:
    Vilken tur att det inte är tal om det då.
    Om jag sätter mig din killes situation så skulle jag streta emot ännu mer ju mer du försökte hinta om att du skulle få träffa mitt barn. Det är ju inte barnet du är tillsammans med...varför skulle det ens vara så viktigt? 

Om du seriöst vill ha ett förhållande med egna barn där ni bor ihop som en familj så skulle jag till hundra procent hitta en annan man. This ain't it. Det ska inte behöva vara så svårt eller motigt. 

Han verkar bara vilja ha någon när han är barnledig - fast bara ibland. 

Jag tror att du egentligen bearbetar detta nu med alla dessa trådar och dina funderingar. Innerst inne förstår du nog att det inte är såhär en kärlekssaga börjar. Det brukar gå lätt och smidigt de första åren med massor av närhet och kärlek. Det brukar finnas en självklarhet och man behöver inte ens fråga sig om det är seriöst eller inte. Det är i alla fall så det bör vara, tycker jag...
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 15:43:39 följande:
    Går det alltid rätt i kärnfamiljer? Och kan det vara så att de bonusfamiljer där allt flyter på inte startar trådar om det?
    Jag tror att du innerst inne vet svaret på dina frågor om er relation och att det är därför du startar trådar om det här. Du vet egentligen att det här inte är rätt. Men du vill gärna låtsas att det är bra ett tag till.

Då får du göra det.
  • Anonym (Madre)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-10 09:19:02 följande:
    Du tolkar verkligen lite som du vill eller är jag otydlig?

När vi blev ihop tog han själv upp att han vill avvakta med introduktion men att han ser det hända för att han ser oss seriöst.

Jag säger INGENTING i 3.5 månader och tar upp vart han står för 2- 3 veckor sedan, tydlig med att det inte är i syfte att pusha nåt han inte är redo för. Han sa att han vill att det hela ska bli bra men att han tycker det känna närvöst. Han tillade då att han trodde han skulle bli redo efter sommaren men känner att han inte riktigt är där än.  Det är INTE SAMMA sak som att lova något, eller kan man lova saker retroaktivt tycker du?

Jag har inga tvivel på att han ser oss seriöst eller på hans känslor, det är uppenbart för mig att han är kär. Vi har ju en väldigt unik historia som gör det svårt att veta vad som är rätt sätt att gå tillväga och han funderar själv nycket på när/var/hur han ska ta intiativ till att gå vidare. Han har själv sagt arr han INTE VILL att vi ska stå stilla, det betyder en hel del tycker jag.

De flesta har inte återförenats med sina ex med barn inblandade och har aldrig stått inför en återintroduktion. Min förhoppning med dessa trådar är att NÅN med liknande erfarenhet ska se det.

Anser du att det är helt omöjligt att kommunicera  vad man vill i en relation utan att pressa den andre? Varför får du det att låta som att jag tar upp frågan stup i ett?

Jag har absolut ingenting emot att man säger vad man tycker, men jag reagerar när säger saker baserade på antaganden och inte vad jag faktiskt skrivit eller baserat på något lösryckt jag sagt ur kontext
    Jag tycker lite synd om dig. Hoppas det blir som du vill i den här relationen. Sätt en inre, egen tidsgräns för när du vill ha kommit vidare i förhållandet. 

Hade du varit min syster eller dotter hade jag ändå uppmuntrat dig att gå vidare på egen hand. 
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?