• Tukt

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Vad är det som säger att man ska träffa barnen alls? För vem är det viktigt? Förmodligen inte för barnen.

• Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 20:28:30 följande:
    Det beror väl på vad man kommit överens om? Jag och min partner har haft snacket om vad det är för typ av relation vi vill ha och våra mål och där ingår det att vi involverar varandra i vardagen vilket inkluderar en eventuell inteoduktion.

Med hans barn fungerade jag väldigt bra. Jag vet att hen blev väldigt ledsen när jag försvann ur hens liv så det är också en anledning till min partners försiktighet.
    Ja, vad för relation ni vill ha. Men vad är bäst för barnen?
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 20:55:53 följande:
    Deg är väl individuellt från fall till fall?  Det universella skulle isf vara att de vuxna har en stabil relation i grunden först
    Ja, men hela ditt resonemang handlar om dig och din partner. Era behov, hur ni vill. Vad som är bäst för er.
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-08 22:02:42 följande:
    Jag kan ju inte veta vad som är bäst för barnet men ser så här spontant inte varför vår relation skulle behöva vara ett hinder för barnets bästa. Min partner verkar vilja att vi ska funka och då förutsätter jag att han vet att han kan både prioritera sitt barns bästa och oss. Ser ingnäen motsägelse där
    Ser du på allvar inte hur du i inlägg efter inlägg fokuserar på dina och din partners behov? Glad
  • Tukt
    Anonym (Malus) skrev 2024-10-09 05:44:45 följande:
    Som personen utan barn är det inte konstigt att se till kärleken först. Det är föräldern som får styra upp det som kommer till ungen.
    Sedan måste man som partner inte finna sig i att ständigt vara ett andrahandsval. Då kan personen i fråga hellre sitta där och leka tills ungen flyttar hemifrån.
    Nej, men man kan heller inte räkna med att prioritera bort barnen innan man är på banan med det som krävs för det ska fungera..
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 13:45:50 följande:
    Vilken tur att det inte är tal om det då.
    Ett litet tips är att botanisera rund bland de ungefär 1000 trådar som avhandlar om hur sådant här kan gå fel.
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 15:43:39 följande:
    Går det alltid rätt i kärnfamiljer? Och kan det vara så att de bonusfamiljer där allt flyter på inte startar trådar om det?
    Vad är det för whataboutism? Alla vet ju att bilar kan krocka. Men man slutar ju inte forska på hur man kan undvika det, för att det samtidigt finns cykelolyckor. 
  • Tukt
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-09 16:04:01 följande:
    Käanns bara konstigt att du skulle anta att barnet skulle ignoreras i vår relation bara för att du sett det ske i andra trådar. Bara för att den här tråden inte lyfter hans barns behov betyder det inte att jag inte ägnst dem några tankar eller att jag och min partner inte diskturat det -det har vi.
    Jag bara utgår från det jag ser dig skriva. Och det är idel perspektiv från din sida.
    Men jag ska inte tjata på dig mer. Hoppas det löser sig för er alla.
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?