• Anonym (Hon)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Jag hade varit glad om pappan till mitt barn hade tagit det lugnare. Nu har sonen kastats in i den nya relationen och jag har varit ovetandes. Jag har fått hem en aggressiv son, en ledsen son och han har inte kunnat få ur sig varför han mår som han gör. Jag frågade pappan om det hänt något särskilt men fick till svar att han inte vet vad jag har för rutiner och om grabben får mat m.m. 

Hade han bara varit ärlig så hade jag kunnat bemöta min son betydligt enklare i allt det här  
    Han förstår dock inte att grabben får ur sig all frustration och känslor hos mig för där är han bara glad. (Vad han säger) sonen säger annat till mig dock. Min grabb är fem och vi separerade för inte ens ett år sedan så han hade precis börjat landa i allt det. (Tagit lite tid för honom, känslig pojk.) 

Jag anser att man har rätt att träffa barnen när båda barnens föräldrar vet om det och har förberett barnet på att det kommer in en ny vän. Stressa inte med sånt, alla barn är dessutom olika känsliga för stora förändringar.

Det är också viktigt att den nya inte kliver rakt in som en ny förälder. Bara för att man inte ser den andra föräldern så finns den faktiskt och älskar sitt barn. 

Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?