Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

När bör man få träffa pojkvännens barn?

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-08 12:31:19 följande:

Tyvärr har ni träffats alldeles för lite för att han ska känna sig trygg i er relation. Och med tanke på er historia är det inte alls konstigt att han inte blandar in barnet alls (igen) under de närmaste åren.

Fokusera på den lilla tid ni har tillsammans istället.  Är långt ifrån säkert att ert förhållande blir långvarigt.

Det är mer öppen kommunikation mellan oss nu, och skär sig inte som sist. Förhoppningsvis fortsätter det så. Men förstår att när det gått fel en gång är det rimligt att vara ännu mer försiktigare, där kan jag förstå honom.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Madre) skrev 2024-10-08 12:35:41 följande:
    Ok då är det du.

Men om ni har börjat ses ännu mer sällan nu, så sällan som 1-2 gånger per vecka, varannan vecka. Ja, då skulle jag dra öronen åt mig. Det låter inte som ett förhållande som är på väg framåt. 

Jag hoppas du hittar någon som vill satsa lika mycket som du nästa gång. 
    Det är olika. Det blir 1-2 ggr varje vecka, inte varannan. Han har inte sitt barn alla dagar i veckan, nämligen. Ett par veckro sedan var han t.ex ledig och då sågs vi 5 ggr på en vecka.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 11:53:25 följande:

Tolkar det som att han tvekar på ert förhållande.

Trots att han lovar att det kommer ske?
  • Anonym (Mimmi)

Har aldrig agit upp hans ex med honom och tagit upp hurhan ser en teäff med sitt barn en enda gång för någrs veckor sedan. Tänker det måste finnas någon mening med att han tog initiativ att bli ihop igen.

Anonym (Tyra) skrev 2024-10-08 13:31:39 följande:
    Ja, med tanke på din besatthet av att träffa detta barn och även dina tidigare trådar om hans ex, så känner han nog av det. Därför skjuter han på det. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 13:10:22 följande:
    Absolut. Tycker att hans "löften" låter väldigt osäkra. Och självklart säger han väl att det ska ske, så länge han inte bestämt sig om hur framtiden ska bli. Men ju längre tiden går, desto mer skulle jag ställa in mig att det inte kommer att bli något seriöst.
    Många väntar ju över ett år, t.ex en vän till mig som är gift med personen nu. Vad är det som gör att du tycker 8 månader här är en varningsklocka? 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (När han är redo) skrev 2024-10-08 12:02:51 följande:
    Du kommer att träffa hans barn när han är klar redo. Fortfarande. Du kommer inte att få något annat svar men visst, ställ frågan en gång i månaden och se om något blir annorlunda. 
    Jag förstår det. Är ju inte det jag frågar riktigt, fattar att ingen här kan ge ett datum.

Däremot nyfiken på hur andra gjort. Hur såg konversationerna ut innan osv? Folk tycker så olika. En del tycker det är oansvarigt att låta nya partnern träffa barnet förrän typ 1 år gått,  andra tycker det är en rödflagg om man inte introducerats inom ett halvår (ofta tar de senare aldrig hänsyn till hur ofta man har möjlighet att ses/andra variabler så tar det med en nypa salt).

Jag känner ju folk som är gifta nu som introducerat efter över 1 år,  så förstår att tiden i sig inte behöver batyda något men undrar mer hur man ÄNDÅ förstår att det är seriöst. Bara gå på vad personen säger t.ex?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Tolkar) skrev 2024-10-08 14:28:03 följande:
    Det är inte just åtta månader som jag tycker är en varningsklocka, utan allt du berättat egentligen. Verkar inte som att han tror på er, det låter som att du gillar honom mer än han gillar dig.
    Varför? Vad anser du låter konstigt?
    Får ändå nämna att han tog intiativet till att vi skulle återförenas och bli officiella och han är den som är mest drivande att arrangera träffar/telefonsamtal.
  • Anonym (Mimmi)
    Dexter dot com skrev 2024-10-08 14:45:44 följande:
    Så varför tvivlar du på honom?
    Jag är ängsligt lagd när det kommer till relationer, helt enkelt. Jag tvivlade på att han skulle vilja ses igen efter första dejten, tvivlade på att han skulle vilja bli ihop med mig tills han tog upp det, osv. Därför längtar jag efter ett "bevis" på commitment som är att introducera mig.

Ju mer jag gillar någon desto mer änglig blir jag och letar efter "tecken" på att den andre inte gillar mig lika mycket pga att det känns fär bra för att vara sant.
  • Anonym (Mimmi)
    Dexter dot com skrev 2024-10-08 15:25:22 följande:
     Människor med dålig självkänsla är ju oerhört jobbiga att umgås med så det är ju välinvesterad tid och pengar att du söker hjälp för din dåliga självkänsla!
    Jag håller på med terapi men det är en lång väg att gå. Jag tror jag agerar någorlunda korrekt men känslorna är tunga att ha. Samtidigt svårt art veta vad som är paranoida tankar och vad som är äkta varningsklockor.
  • Anonym (Mimmi)
    En glad tjej skrev 2024-10-08 15:39:27 följande:
    Hur gammal är du TS? Jag tycker det låter konstigt att han ska förbereda sig mentalt för att du ska få träffa hans barn. Ni har varit ihop i åtta månader, han borde känna nu om han är seriös eller inte. Att du inte träffat hans föräldrar verkar också konstigt, är man kär i någon och vill vara med den personen vill man väl att alla i ens närhet ska träffa den personen?

Jag blev tillsammans med min kille för snart två år sedan. Vi började skriva med varandra i början av  november 2022, vi träffades första gången i slutet av november och i slutet av december träffade jag hans barn. Det gick snabbt men han var nog ganska säker på sina känslor. Och det är fortfarande vi, jag kommer jättebra överens med hans barn och han med mina.
    Jag är 32 :) Vi har ju gjort slut en gång och jag har varit en del av hans barns liv förut. Så nu säger han att han liksom känner  att det måstemåste gå rätt nu oh att det därmed är ett större steg än förra gången. Första gången tog det honom ca 10 månader att introducera mig.

Så jag har träffat hela hans familj en gång i tiden. Hans föräldrar och vänner känner ju mig redan men att inte träffa sonen gör liksom att vi står stilla då vi bara kan ses barnfria dagar än så länge.

Du och din kille verkar ha gått fortfare fram än folk brukar men vad kul att det gått så bra :)
Svar på tråden När bör man få träffa pojkvännens barn?