Anonym (Madre) skrev 2024-10-09 13:57:11 följande:
Om jag sätter mig din killes situation så skulle jag streta emot ännu mer ju mer du försökte hinta om att du skulle få träffa mitt barn. Det är ju inte barnet du är tillsammans med...varför skulle det ens vara så viktigt?
Om du seriöst vill ha ett förhållande med egna barn där ni bor ihop som en familj så skulle jag till hundra procent hitta en annan man. This ain't it. Det ska inte behöva vara så svårt eller motigt.
Han verkar bara vilja ha någon när han är barnledig - fast bara ibland.
Jag tror att du egentligen bearbetar detta nu med alla dessa trådar och dina funderingar. Innerst inne förstår du nog att det inte är såhär en kärlekssaga börjar. Det brukar gå lätt och smidigt de första åren med massor av närhet och kärlek. Det brukar finnas en självklarhet och man behöver inte ens fråga sig om det är seriöst eller inte. Det är i alla fall så det bör vara, tycker jag...
Jag hintar inte utan frågade honom var han står i frågan. Det är väl rimligt när vi diskuterat gemensamma mål i framtiden som är att så småningom bilda famil, vi har ju pratat om det här, det pratade vi om när vi blev tillsammans.
Hade våra mål skiljt sig så radikalt hade det inte varit någon mening för oss att försöka igen. Han visste vad jag hade för dealbreakers när han valde att försöka igen. Han var tydlig med att det enda som intresserar honom är ett seriöst partnerskap.
Föestår hur du menar men är det verkligen alltid så lätt och smidigt i bonuskonstellationer? Min vän som lärde känna barnen efter 1 helt år av dejtande likt vårt eget har nu barn och familj med mannen i fråga och tror inte seras situation är unik. Min kille träffar mig inte någon gång ibland utan ser till att vi ses så fort han har en ledig stund och ringer mig varje kväll när vi är ifrån varandra så han är absolut inte oengagerad och emotionelltnot otillgänglig. Vet inte om det verkat så i mina trådstarter men trådarna speglar ju inte hela vår relation. När vi dejtade första gången var detta med bonusfamilj nytt för oss båda men förhoppningsvis har vi dragit lärdomar av misstagen.
Min vän kunde ju heller under detta år veta helt säkert att hon skulle bli presenterad förrän det hände, eller hur? Hon hade dessutom enorma svartsjukeproblem med hans ex oxh även hans barn(mycket värre än mina pga att hon även har neuropsykiatriska problem) men hon gick i terapi och nu är de en lycklig familj så varje situation är vetkligen unik.