Anonym (Skriv inte) skrev 2024-10-09 10:59:39 följande:
Det rekommenderas att man inte ska skriva något alls. Har själv haft en man som skrev till mig i flera år (blockade men han startade nya konton) så läste mycket om det, och de flesta verkar vara överens om noll kontakt från din sida är det bästa. Varför blockar du inte? Han kanske ser ett litet hopp när han inte är blockerad.
Ja det var kanske väldigt dumt att svara en gång för ca ett halvår sen, försökte bara vara artig. För jag tänkte ett tag att jag borde ändå vara så pass artig att svara nåt då vi ändå har träffats. Men då vart det mer intensivt ett tag. Nu fortsätter han skriva mer igen. Och på ett annat sätt. Sista var jättekonstigt. Han började liksom berätta om sig själv som om vi aldrig träffats, som om han presenterade sig. Men jag öppnar inte meddelandena för då ser han att jag läst. Jag ser bara början på texten liksom.
Ja jag kanske borde blocka men då ser han ju också att jag gjort ett agerande liksom. Om jag inte gör något så tänker jag att visar det kanske att jag inte bryr mig och är passiv?